DAJ CYNK

Facebook, Twitter, Instagram... Polacy w social media 2021

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Facebook Twitter Instagram Polacy w social media 2021

Facebook to najpopularniejsze medium społecznościowe wśród Polaków, którzy szukają tam wsparcia i promują zbiórki charytatywne. Z kolei na Twitterze większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo "polski" odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn.

W Polsce z mediów społecznościowych korzysta 25,9 mln osób, a więc blisko 70% populacji naszego kraju. SentiOne, polska firma zajmująca się między innymi monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła nie tylko, z których mediów społecznościowych Polacy korzystają najczęściej, ale też do czego używają poszczególnych platform i co o nich piszą w Internecie. Analizie poddano niemal 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii z ostatnich trzech miesięcy.

Na Facebooku najczęściej szukamy pomocy

Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim, jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk. Brand Health Index, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki w okolicach godziny 20:00.

Najczęściej używane przez Polaków na Facebooku sformułowania to „pozdrawiam”, „dziękuję” i „życzę miłego dnia”. Z czego to wynika?

Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage/ Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także  „Trzaskowski”. Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.

– powiedziała Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne

Zobacz: Masz Facebooka? Byle złodziej może dostać się do Twojego smartfonu

Twitter – miejsce dyskusji o sprawach narodowych

Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter, na którym najczęściej piszemy w środy o godzinie 21:00. Brand Health Index jest w tym przypadku dość niski i wynosi tylko 0,48. Na Twitterze najczęściej rozmawiamy o polityce, a najpopularniejsi autorzy wpisów to TVN24, TVP Info, Newseek Polska i Kancelaria Premiera RP. Dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych. Najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”.

Zobacz: Twitter Super Follows pozwoli użytkownikom zarabiać jak na Patreonie

Na Instagramie wszystko jest piękne

Trzecie miejsce na podium zajmuje Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85. Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21:00 i 22:00. Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par.

Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive. Wiele osób pisze: „nie będę wam tu pokazywać tylko pięknego życia, ale też prawdziwe”. A jednym z najpopularniejszych jest post Martyny Wojciechowskiej o pięknym kameleonie.

– dodała Agnieszka Uba

Zobacz: Instagram chce jeszcze bardziej popsuć wyświetlanie treści

LinkedIn to domena mężczyzn

Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku, zachęcając do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70% stanowią mężczyźni. Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie. Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług. Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9:00 i 15.00.

Zobacz: LinkedIn: wielki wyciek danych - na sprzedaż informacje o 500 milionach użytkowników

Albicla już nie budzi zainteresowania Internautów

Polski portal społecznościowy Alibcla, który po uruchomieniu w styczniu cieszył się ogromną popularnością w sieci, teraz nie budzi już dużego zainteresowania, a większość wypowiedzi na jego temat ma negatywny wydźwięk. Posty najczęściej pojawiają się tam w czwartki i niedziele o 11:00, a 75% użytkowników to mężczyźni. TikTok często pojawia się w rozmowach na Facebooku i Twitterze oraz w recenzjach, na przykład w sklepach Google Play czy App Store. Najczęściej publikujemy tam posty w środy koło godziny 21:00. Większość opinii jest bardzo pozytywna, a najpopularniejsze sformułowania to: „fajna aplikacja”, „super”, „najlepsza”, „polecam”, „chcę konto”. 

Zobacz: Albicla - zaczęło się falstartem, skończyło się katastrofą
Zobacz: To się nazywa szczerość - szef ByteDance i założyciel TikToka odchodzi bo

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay, SentiOne

Źródło tekstu: SentiOne