W II kwartale 2013 roku na rynek trafiło 45,1 mln tabletów, o 59,6% więcej niż w II kwartale 2012 roku. Było to jednak o 9,7% mniej niż w pierwszym kwartale tego roku.
Apple z drugim kwartale dostarczył na rynek 14,6 mln urządzeń, w porównaniu do 19,5 mln urządzeń w pierwszym kwartale 2013 r. Będący na drugim miejscu Samsung także dostarczył mniej tabletów w II kwartale 2013 r. - spadek z 8,6 mln szt. do 8,1 mln szt. w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku.
Acer oraz Lenovo ponownie weszły do pierwszej piątki producentów. Lenovo po raz pierwszy dostarczył ponad milion tabletów w kwartale - na rynek trafiło 1,5 mln sztuk urządzeń co dało wzrost prawie 314% rok-do-roku. Dobry kwartał zaliczył także Acer, który dostarczając 1,4 mln tabletów uzyskał wzrost prawie 248% w stosunku do II kwartału ubiegłego roku i wzrost o 35,4% w stosunku do pierwszego kwartału 2013 roku.
Producent |
2Q2013 mln szt. |
2Q2013 udział |
2Q2012 mln szt. |
2Q2012 udział |
Zmiana rok do roku |
Apple |
14,6 |
32,4% |
17,0 |
60,3% |
-14,1% |
Samsung |
8,1 |
18,0% |
2,1 |
7,6% |
277,0% |
ASUS |
2,0 |
4,5% |
0,9 |
3,3% |
120,3% |
Lenovo |
1,5 |
3,3% |
0,4 |
1,3% |
313,9% |
Acer |
1,4 |
3,1% |
0,4 |
1,4% |
247,9% |
Pozostali |
17,5 |
38,8% |
7,4 |
26,2% |
136,6% |
Razem |
45,1 |
100% |
28,3 |
100% |
59,6% |
Źródło tekstu: IDC, wł