DAJ CYNK

Wyniki Lenovo po 2Q2015

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2015 roku. Przychody kwartalne wyniosły 10,7 mld dolarów, co stanowi 3% wzrost w ujęciu rok do roku.

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2015 roku. Przychody kwartalne wyniosły 10,7 mld dolarów, co stanowi 3% wzrost w ujęciu rok do roku. Dochód przed opodatkowaniem za pierwszy kwartał spadł o 80% w ujęciu rok do roku do poziomu 52 mln dolarów. Dochody netto zmniejszyły się o 51% w ujęciu rok do roku do 105 mln dolarów.

Sprzedaż kwartalna Mobile Business Group (MBG), która obejmuje produkty działu Motorola, telefony komórkowe pod marką Lenovo, tablety z systemem Android oraz telewizory inteligentne, wyniosła 2,1 mld dolarów, co stanowi wzrost o 33% w ujęciu rok do roku dzięki uwzględnieniu przychodów Motoroli. Wkład Motoroli w przychody Lenovo MBG wyniósł 1,2 mld dolarów. Łączne straty MBG przed opodatkowaniem wyniosły 292 mln dolarów, a marża strat przed opodatkowaniem wyniosła -13,8%.

Pomimo solidnego wzrostu na rynkach wschodzących i sprzedaży 16,2 miliona smartfonów w tym kwartale, co oznacza wzrost o 2,3% w ujęciu rok do roku, zacięta konkurencja i szybko zmieniające się technologie spowodowały zmniejszenie udziału Lenovo w światowym rynku smartfonów o 0,5 punktu do 4,7%. Wskutek tego Lenovo plasuje się na piątym miejscu wśród największych producentów smartfonów.

Wkład Motoroli w sprzedaż smartfonów Lenovo wyniósł 5,9 miliona sztuk, co oznacza spadek o 31% w ujęciu rok do roku. Na wyniki te wpłynęło kilka czynników, takich jak narastająca konkurencja, długie cykle rozwoju produktów i powiązane z tym problemy z zapasami, trudności makroekonomiczne w Brazylii (dużym rynku dla Motoroli), a także sztywna struktura kosztów, która okazała się niedostosowana do poniesionych strat. W związku z zapowiedzianymi dziś działaniami restrukturyzacyjnymi zarząd potwierdza swoje zaangażowanie w osiągnięcie przez Motorolę rentowności w ciągu 4-6 kwartałów od finalizacji przejęcia (czyli 2-3 kwartałów od teraz), chociaż cel ten został rozciągnięty na cały dział MBG, w którym są uwzględniane wyniki Motoroli.

W segmencie tabletów Lenovo nadal prześciga rynek. Firma umocniła się na 3. miejscu w skali światowej z udziałem 5,6%, zwiększyła dostawy o 3,8% w ujęciu rok do roku do 2,5 mln sztuk i odebrała część udziałów konkurentom z pierwszego i drugiego miejsca.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo