DAJ CYNK

Wyniki Maxcomu w 2017 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Maxcom większość przychodów notuje w kraju, ale w 2017 roku mocno wzrosła sprzedaż za granicą.



Maxcom większość przychodów notuje w kraju, ale w 2017 roku mocno wzrosła sprzedaż za granicą.

W 2017 roku sprzedaż krajowa odpowiadała za około 70% przychodów Maxcomu, ale firma rozwija też sprzedaż eksportową. Wartość sprzedaży zagranicznej wzrosła o 46% do 33,4 mln zł w porównaniu do 2016 roku. Łączne przychody firmy wyniosły 111,5 mln zł (109,2 mln zł przed rokiem), a zysk netto 9,1 mln zł (spadek z 12,2 mln zł). Spadem mamy również w przypadku EBITDA, z 12 do 17,2 mln zł, marży EBITDA z 15,8% do 10,8% oraz marży operacyjnej, z 15,5% do 10,4%.

Rok 2018 to czas kolejnych wyzwań dla Spółki ale też rok ogromnych możliwości. Zakładam wzrost sprzedaży i zysków w porównaniu do 2017 roku, do czego obok działań sprzedażowych przyczyni się m.in. rozszerzenie asortymentu o nowe grupy produktowe czyli hulajnogi elektryczne, bransoletki i zegarki FitGo czy głośniki Bluetooth. Asortyment ten do sprzedaży wprowadziliśmy pod koniec 2017 roku i został dobrze przyjęty na rynku - mówi Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcomu.
Rozszerzenie oferty o smartfony Meizu pozwoli na skokowy wzrost skali działalności Maxcom. Dzięki telefonom Meizu dotrzemy do grup odbiorców, którzy dotychczas nie korzystali z naszych produktów.

Zobacz: Maxcom będzie sprzedawać smartfony Meizu w Polsce

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Maxcom