PTC zastanawia się nad wejściem w sieć TP

PTC od połowy roku sprzedaje usługi w sieci Telekomunikacji Polskiej w oparciu o WLR i BSA. Do końca września odebrała narodowemu operatorowi ponad 10 tys. abonentów usług internetowych i głosowych (operator nie chce podać szczegółowych danych). Masowo inwestuje i zdobywa klientów tylko Netia, czy PTC do niej dołączy? - pisze Rzeczpospolita.

Redakcja Telepolis
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PTC zastanawia się nad wejściem w sieć TP

PTC od połowy roku sprzedaje usługi w sieci Telekomunikacji Polskiej w oparciu o WLR i BSA. Do końca września odebrała narodowemu operatorowi ponad 10 tys. abonentów usług internetowych i głosowych (operator nie chce podać szczegółowych danych). Masowo inwestuje i zdobywa klientów tylko Netia, czy PTC do niej dołączy? - pisze Rzeczpospolita.

PTC jest kilka razy większa od Netii pod względem przychodów i liczby abonentów i na pewno ma środki na duże inwestycje w usługi stacjonarne w sieci TP.

W Erze trwają prace studyjne, które mają odpowiedzieć na strategiczne pytanie, czy wchodzić na dużą skalę w usługi w sieci TP, czy nie - mówi osoba zbliżona do sprawy.

Na rynku z pewnością jest jeszcze miejsce na kolejnych graczy, pod warunkiem że będą równie zdeterminowani do inwestycji i sprzedaży usług jak Netia. Ta gotowość jest jej główną przewagą rynkową. Inni operatorzy byli znacznie bardziej ostrożni. Jeżeli nowy gracz byłby gotów na równie odważną co Netia strategię, to miałby szanse na biznesowy sukces - mówi Dariusz Nachyła, prezes zarządu firmy doradczej Deloitte Business Consulting.

PTC oficjalnie utrzymuje, że nic nie zmieniło się do tej pory w jej strategii działania na sieci TP. Jej postawę można by streścić sformułowaniem: wszystko się może zdarzyć.

Dalsza część tekstu pod wideo