RIM walczy informacją o liczbie nowych klientów

Research In Motion, producent urządzeń BlackBerry, po raz pierwszy od listopada 2011 roku podał oficjalne, poza finansowymi, wyniki swojej działalności. Tym razem dotyczą one liczby nowych klientów.

Redakcja Telepolis
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
RIM walczy informacją o liczbie nowych klientów

Research In Motion, producent urządzeń BlackBerry, po raz pierwszy od listopada 2011 roku podał oficjalne, poza finansowymi, wyniki swojej działalności. Tym razem dotyczą one liczby nowych klientów.

Jak informuje RIM, w ciągu ostatnich niecałych 3 tygodni podłączył on do swoich usług BlackBerry 1 mln nowych klientów z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Taka informacja pojawiła się w serwisie społecznościowym Twitter.

Dlaczego jest ona taka ważna? Otóż od listopada 2010 roku RIM zaprzestał informowania o swoich wynikach. Od początku roku sytuacja zaś potoczyła się błyskawicznie - cena akcji firmy spadła o połowę, udziały w rynku również znacznie, nowe urządzenia notują spore opóźnienia premier, a do tego czarne chmury zawisły nad RIM.

Informacja o liczbie nowych klientów może oznaczać, że RIM nie złożył jeszcze broni. Walka o utrzymanie się na powierzchni wciąż trwa, a pomóc w tym mogą informacje, że operatorzy którzy oferują usługi BlackBerry muszą odprowadzać firmie z tego tytułu dodatkowe należności.

Oznacza to, że RIM czerpie dodatkowe przychody nie tylko ze sprzedaży swoich urządzeń, ale również usług. Są one na tak wysokim poziomie, że firma może się pochwalić drugą na rynku co do wielkości marżą na swoje usługi (zaraz za Apple). Informacja ta dobrze wpłynęła na inwestorów - podczas dzisiejszego notowania NASDAQ wartość akcji firmy wzrosła przed południem o 3%.

Dalsza część tekstu pod wideo