DAJ CYNK

W II kwartale co czwarty sprzedany smartfon był marki Samsung

LuiN

Sprzęt

Według raportu TrendForce, w II kwartale udział Samsunga w światowej sprzedaży smartfonów wyniósł 26,8%. Drugi pod względem udziałów był Apple, wyraźnie tracąc.

Według raportu TrendForce, w II kwartale udział Samsunga w światowej sprzedaży smartfonów wyniósł 26,8%. Drugi pod względem udziałów był Apple, wyraźnie tracąc.

Choć światowa sprzedaż smartfonów wzrosła w II kwartale, udział koreańskiego Samsunga został utrzymany na poziomie 26,8% - twierdzą analitycy z TrendForce. Wygląda na to, że wbrew rozmaitym opiniom, sprzedaż Galaxy S6 i S6 Edge ma się jednak bardzo dobrze.

Z 20,5% w I kwartale, do 16,4% spadły natomiast udziały Apple'a. Wydawać może się, że to bardzo duża zmiana, wciąż jednak taki udział oznacza rekordową sprzedaż na poziomie 50 mln sztuk iPhone'ów. Owszem, w ostatnim kwartale 2014 roku Apple sprzedał 74,5 mln sztuk iPhone'ów, bił też rekordy w I kwartale tego roku, ale 50 mln sztuk nie oznacza tu wcale trendu ujemnego. Co roku sprzedaż iPhone'ów stopniowo hamuje, im bliżej jest do kolejnej generacji sprzętu. W II kwartale 2014 roku na rynek trafiło 35,2 mln sztuk iPhone'ów. Jeśli więc sprawdzą się szacunki firmy TrendForce Apple odnotuje roczny wzrost sprzedaży rzędu 42%.

Trzecia lokata zestawienia również nie zmieniła się - należy do firmy Huawei, której udział w rynku wzrósł w ciągu kwartału z 6,9% do 7,6%. Z szóstego na czwarte miejsce przeskoczył chiński Xiaomi, wypychając z zestawienia Lenovo. Ma on już 5,9% światowego rynku smartfonów i ani myśli zwalniać. Pierwszą piątkę zamyka LG, który w skali kwartału poprawił wynik z 5,5% do 5,8% udziałów.

Marki spoza I piątki dostarczyły w II kwartale 37,5% smartfonów. Łącznie na rynek trafiło 305,09 mln sztuk smartfonów, względem 298,44 mln sztuk przed kwartałem.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: TrendForce, wł