T-Mobile ma awarię. Nie działa strona, aplikacja i czat (aktualizacja)

Użytkownicy T-Mobile, którzy chcieliby skorzystać ze strony internetowej operatora lub aplikacji, mogą napotkać spore problemy. Sieć potwierdziła, że ma awarię. Usługi mobilne jak na razie działają bez zauważalnych problemów.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
31
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
T-Mobile ma awarię. Nie działa strona, aplikacja i czat (aktualizacja)

Od kilku godzin próby wejścia na wybrane strony T-Mobile Polska kończą się różnymi komunikatami – albo strona się nie ładuje, albo wyświetla się komunikat o „błędzie serwera” lub wręcz „strona jest nieosiągalna” lub też „nie udało się nawiązać bezpiecznego połączenia”, w zależności od przeglądarki.

Dalsza część tekstu pod wideo
T-Mobile ma awarię. Nie działa strona, aplikacja i czat (aktualizacja)

Z kolei na głównej stronie https://t-mobile.pl wyświetla się komunikat „trwają prace serwisowe”, który nie odzwierciedla całej prawdy.

T-Mobile ma awarię. Nie działa strona, aplikacja i czat (aktualizacja)

T-Mobile przez kilka godzin milczał, licząc zapewne, że awarią da się szybko usunąć  bez rozgłosu, w końcu jednak opublikował na Facebooku i Twitterze komunikat:

Informujemy, że od rana występują problemy w dostępie do naszej strony internetowej, aplikacji Mój T-Mobile, oraz czatu. Przepraszamy Was za niedogodności, pracujemy nad usunięciem awarii. Jeżeli chcielibyście skontaktować się z nami, zachęcamy do skorzystania z Biura Obsługi Abonenta +48 602-900 000 oraz kontaktu mailowego na adres [email protected].

Jak więc wynika z tej informacji, problem dotyczy nie tylko witryny internetowej, ale także aplikacji Mój T-Mobile i czatu. Awarię odczuwają też klienci Heyah, którzy nie mogą korzystać z aplikacji Moja Heyah.

T-Mobile ma awarię. Nie działa strona, aplikacja i czat (aktualizacja)

Usługi mobilne, w tym połączenia danych LTE i 5G, działają jednak bez zauważalnych problemów. W serwisie downdetector.pl w szczytowym momencie było około  500 zgłoszeń, użytkownicy zaczęli skarżyć się na problemy z internetem, połączeniami telefonicznymi i innymi usługami operatora.

W komentarzach na Facebooku, pod informacją o awarii, również pojawiły się też narzekania na źle działający internet czy połączenia telefoniczne, ale operator przekonuje, że problemy w dostępie do strony internetowej, aplikacji Mój T-Mobile oraz czatu nie mają wpływu na usługi sieci mobilnej takie jak transmisja danych. 

Nie jest to jedyna awaria T-Mobile w ostatnim czasie. Pod koniec czerwca operator musiał się zmierzyć z poważnym problemem, który był efektem fizycznego uszkodzenia światłowodów. Nie działała wtedy sieć komórkowa oraz internet światłowodowy. Były też problemy z połączeniem się z infolinią. 

Aktualizacja:

T-Mobile poinformował, że inżynierowie operatora poradzili sobie z usuwaniem przyczyn awarii i wkrótce wszystko powinno działać normalnie.

Odnotowaliśmy dziś problemy w działaniu naszych systemów, które mogły spowodować utrudnienia w dostępie do wybranych usług T-Mobile, aplikacji Mój T-Mobile, Moja Heyah i eSerwis. Nasi inżynierowie zidentyfikowali i usunęli przyczyny problemów niezwłocznie, a usługi dotknięte awarią są obecnie uruchamiane ponownie. Wszelkie zakłócenia w dostępnie do usług powinny ustąpić w najbliższym czasie. Jednocześnie zapewniamy, że podstawowe usługi mobilne cały czas działają bez zakłóceń.

Bardzo przepraszamy za wszystkie niedogodności. Nasi konsultanci pozostają do Państwa dyspozycji.

– napisał T-Mobile w komunikacie