DAJ CYNK

Virgin Mobile: następna faktura będzie inna. Nie zdziw się

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Virgin Mobile zapowiada zmiany dotyczące sposobu naliczania abonamentu. Zmieni się ważny punkt regulaminu, inaczej będą też wyglądały faktury. Nowe zasady wejdą w życie od przyszłego miesiąca.

Virgin Mobile zamieścił na swojej stronie i rozsyła w e-mailach do użytkowników komunikat o zmianie Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych. Od 1 lipca 2023 r. treść paragrafu 8 ust. 1 regulaminu będzie brzmiała:

Rachunek Telefoniczny (faktura) jest wystawiany Abonentowi przez Operatora z oznaczeniem Okresu Rozliczeniowego, za który jest wystawiony i obejmuje opłaty za świadczone przez Operatora na rzecz Abonenta w tym Okresie Rozliczeniowym Usługi Telekomunikacyjne w tym opłaty za Abonament, jeżeli są stosowane przez Operatora.

Co z tego wynika? Nowa zapis w regulaminie wydaje się niejasny, ale sprawa jest prosta. Zmiana przynosi nowy sposób naliczania należności – abonament będzie naliczany z góry za kolejny okres rozliczeniowy. Obecnie jest naliczany po zakończeniu okresu rozliczeniowego, a obowiązująca dotąd, zmieniana część regulaminu brzmi:

Rachunek Telefoniczny (faktura) jest wystawiany Abonentowi przez Operatora po zakończeniu każdego Okresu Rozliczeniowego z oznaczeniem Okresu Rozliczeniowego, za który jest wystawiony i obejmuje opłaty za świadczone przez Operatora na rzecz Abonenta Usługi Telekomunikacyjne w tym opłaty za Abonament, jeżeli są stosowane przez Operatora.

Virgin Mobile zapowiada, że w związku z tą zmianą jednorazowo klienci mogą otrzymać fakturę obejmującą dwa kolejne okresy rozliczeniowe

Dla Twojej wygody wydłużymy termin płatności tej faktury z 14 do 60 dni. O terminie rozpoczęcia naliczania abonamentu z góry będziemy Cię informować bezpośrednio SMS-em min. 30 dni wcześniej

 – uspokaja Virgin Mobile.

Operator podkreśla też, że jego rachunek bankowy pozostaje bez zmian. Nie zmieni się kwota abonamentu ani łączna kwota zobowiązania, którą klient zapłaci podczas trwania umowy.

Jak zawsze w takich przypadkach prawo pozwala bez żadnych skutków dla klienta zerwać zawartą z operatorem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Można ją wypowiedzieć do dnia wejścia zapowiadanych zmian w życie. Umowa zostanie rozwiązana z upływem okresu wypowiedzenia wskazanego w umowie. Złożenie wypowiedzenia nie będzie skutkowało naliczeniem kary umownej.

Jak będą wyglądać faktury Virgin Mobile po 1 lipca 2023 r.?

Virgin Mobile wyjaśnia też, że jeśli abonent ma zgodę na e-fakturę, będzie co miesiąc otrzymywać e-mail z informacją o dacie wystawienia, numerze faktury, kwocie do zapłaty oraz numerze konta bankowego. 

E-awizo, czyli powiadomienie o e-fakturze, operator będzie wysyłać z adresu [email protected] – obecnie jest to [email protected].

W e-awizo odbiorca otrzyma e-fakturę w formie załącznika PDF. Bezpośrednio z e-awizo klient będzie mógł opłacić fakturę, której dotyczy powiadomienie, a także ewentualne zaległości. 

Virgin Mobile zapowiada też, że wkrótce udostępni w abonamencie aplikację Play24, wtedy też e-fakturę będzie można też pobrać z Play24 po upływie doby od jej wystawienia.

Zobacz: Virgin Mobile zapowiada zmiany. Nadchodzi koniec aplikacji Klub Virgin Mobile
Zobacz: W Virgin Mobile już jest dostępne 5G, ale nie dla wszystkich

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Virgin Mobile