Virgin Mobile kończy z wygodną usługą, ale ma coś lepszego
W Virgin Mobile, marce telefonii należącej do spółki P4, sporo się ostatnio dzieje. Zmiany wprowadzane przez operatora wywołały niepokój niektórych użytkowników. Chodzi o doładowania w usłudze na kartę i kwestię PayPala.

W ostatnich dniach spółka P4 ogłosiła zmiany w ofercie Virgin Mobile. 28 lutego 2023 roku traci moc obecny regulamin ustalający kwestie doładowań. Operator wprowadził nowe zasady.
Od marca użytkownicy ofert Virgin Mobile na Kartę stracą możliwość korzystania z serwisu samoobsługowego na stronie virginmobile.pl oraz w aplikacji mobilnej Klub Virgin Mobile. Strona internetowa dalej umożliwi doładowania jednorazowe, ale wszystkie inne operacje będą wymagały zalogowania się do aplikacji mobilnej Play24. W niej użytkownicy Virgin Mobile na kartę będą mogli na bieżąco śledzić stan swojego konta, doładować je czy aktywować i dezaktywować pakiety.



Aplikacja Play24 pozwoli także na wybór doładowań cyklicznych. Operator daje do wyboru płatności kartą płatniczą, BLIK-iem, przelewem bankowym lub za pomocą usług Apple Pay i Google Pay.
Niepokój części użytkowników wywoła kwestia opłat dokonywanych poprzez subskrypcje PayPal. W zapowiedzi nowego regulaminu zabrakło tej usługi, choć była to pierwsza forma płatności cyklicznych w Virgin Mobile na kartę. Zapytaliśmy o to P4.
Koniec PayPal, będzie PayU
W odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że płatności cykliczne będą realizowane poprzez system PayU, który zastąpi PayPal. Z wyjaśnień operatora wynika, że ze starej formy płatności korzystało niewielu klientów.
Subskrypcje PayPal to metoda bardziej skomplikowana niż doładowania cykliczne PayU (wymagały na przykład posiadania konta PayPal i oferowały tylko jeden rodzaj płatności). Taka forma była dostępna jedynie w aplikacji mobilnej Klubu Virgin Mobile, a baza korzystających z niej klientów była znikoma
– odpowiedział na nasze pytanie Krzysztof Sylwerski z biura prasowego P4.
Zmiana subskrypcji PayPal na doładowania cykliczne PayU jest jednym z efektów zapowiadanej przeprowadzki klientów z aplikacji Klub Virgin Mobile do Play24. Operator przekonuje, że przyniesie to korzyści, bo PayU oferuje trzy możliwe warianty doładowań automatycznych:
- stała kwota co miesiąc,
- stała kwota dzień przed utratą ważności konta,
- dzień przed odnowieniem pakietu cyklicznego równowartością jego ceny.
Poza tym mechanizmem klienci mają oczywiście możliwość doładowania za pomocą Google Pay, Apple Pay, kartą płatniczą, przelewem bankowym czy korzystając z BLIK-a.