W III kwartale 2018 roku sklep Apple App Store przyniósł prawie dwa razy więcej przychodu niż sklep Google Play
W III kwartale 2018 roku globalny przychód ze sprzedaży aplikacji mobilnych w App Store i Google Play wyniósł 18,2 mld dolarów. To o 22.7% więcej niż rok wcześniej. Prawie 2/3 tej kwoty przypadło na sklep Apple'a.

Aplikacje mobile - więcej sprzedaje Google, ale wyższe przychody ma Apple
W miesiącach lipiec - wrzesień 2018 roku użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem iOS zostawili w sklepie App Store 12 mld. dolarów, co stanowi kwotę o 23,3% wyższą niż w III kwartale 2017 roku. W sklepie Google Play użytkownicy urządzeń z Androidem zostawili w tym samym czasie 6,2 mld dolarów (wzrost o 21,5% rok do roku).



Liczba pobrań przez rok wzrastała nieco wolniej i w tej kategorii zdecydowanie prowadzi Google. W 3Q2018 aplikacje na Androida pobrano 19,5 mld razy (o 14,3% więcej niż rok wcześniej), natomiast na iOS 7,6 mld razy (wzrost o 3,1%).
Pierwsza trójka aplikacji, na które wydano najwięcej pieniędzy, to Netflix, Tinder i Tencent Video. Najczęściej pobierane z kolei były aplikacje należące do imperium Marka Zuckerberga: WhatsApp, Messenger i Facebook.
Gry mobilne - tu także Apple zarabia więcej
W zakończonym 30 września kwartale użytkownicy urządzeń z iOS i Androidem wydali na gry w oficjalnych sklepach Apple'a i Google'a 13,8 mld dolarów, czyli 76% przychodów z wszystkich aplikacji. Wydatki w App Store na ten cel wyniosły 8,5 mld dolarów (wzrost o 12,8% rok do roku), natomiast w Google Play 5,3 mld dolarów (o 18,4% więcej niż w 3Q2017).
Pod względem liczby pobrań zdecydowanie liderem jest sklep Google'a, skąd w ostatnim kwartale pobrano gry 7,2 mld razy (wzrost w ujęciu rocznym o 2,4%). W przypadku sklepu Apple'a było to odpowiednio 2,3 mld pobrań i 1,6% wzrostu w stosunku do sytuacji sprzed roku.
Gry, na które wydaliśmy najwięcej, to: Honor of Kings, Monster Strike i Fade/Grand Order. Najwięcej razy pobrano gry: Helix Jump, Rise Up i Hello Stars.