DAJ CYNK

Polska penetracja w sondażach

WitekT

Wydarzenia

72% Polaków ma co najmniej jeden telefon komórkowy – wynika z sondażu Biura Badania Opinii i Rynku Estymator. Typowy polski użytkownik telefonu komórkowego ma od 20 do 29 lat, wyższe wykształcenie i mieszka w mieście o wielkości od 50 do 200 tys. mieszkańców.

72% Polaków ma co najmniej jeden telefon komórkowy – wynika z sondażu Biura Badania Opinii i Rynku Estymator. Typowy polski użytkownik telefonu komórkowego ma od 20 do 29 lat, wyższe wykształcenie i mieszka w mieście o wielkości od 50 do 200 tys. mieszkańców.

Penetracja telefonią komórkowową w zależności od wieku:

Przedział wiekowy

Penetracja

13-19 lat

91%

20-29 lat

95%

30-39 lat

90%

40-49 lat

77%

50-59 lat

60%

60-69 lat

42%

powyżej 70 lat

32%


Penetracja telefonią komórkowową w zależności od miejsca zamieszkania:

Miejsce zamieszkania

Penetracja

wieś

67%

miasto do 50 tys.

74%

miasto od 50 do 200 tys.

79%

miasto powyżej 200 tys.

74%


Penetracja telefonią komórkowową w zależności od wykształcenia:

Wykształcenie

Penetracja

podstawowe

51%

średnie

74%

wyższe

86%


Odsetek klientów poszczególnych sieci jest – według sondażu – następujący: Orange (26%), Era (25%), Plus (25%), Heyah (7%), Sami Swoi (2%).

Najlepiej wykształceni są klienci Ery – aż 37% z nich ma wyższe wykształcenie. Ta sama sieć ma też najwięcej klientów o najwyższych dochodach. Najmłodszych użytkowników ma sieć Heyah – 26% z nich ma 13-19 lat. Z kolei wśród klientów Samych Swoich największy, bo aż 46-procentowy, jest udział osób mieszkających na wsi. Sieć ta ma także największy odsetek osób o najniższych dochodach.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu, wł