Xiaomi debiutuje na liście Fortune Global 500. Chińska firma zajęła 468. pozycję

9 lat od momentu powstania, firma Xiaomi Corporation po raz pierwszy pojawiła się na liście Fortune Global 500, wśród przedsiębiorstw przynoszących największe przychody. Xiaomi to najmłodsza firma sklasyfikowana w tegorocznym rankingu. 

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Xiaomi debiutuje na liście Fortune Global 500. Chińska firma zajęła 468. pozycję

Przychody Xiaomi w ostatnim roku fiskalnym wyniosły 26,44 mld dolarów, natomiast zysk netto osiągnął wielkość 2,05 mld dolarów. Pozwoliło to chińskiemu producentowi zająć 468. miejsce w rankingu Global 500 oraz 7 pozycję w kategorii Internet Services and Retailing.

Dalsza część tekstu pod wideo

- Pojawianie się na liście Fortune Global 500 zajęło nam zaledwie 9 lat. Zawdzięczamy to przede wszystkim fanom i osobom korzystającym z naszych rozwiązań. Im wszystkim należą się wielkie podziękowania. Jesteśmy również najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. To daje nam siłę do tego, by kontynuować nasz globalny rozwój.

W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy wiele zmian w naszej strategii rozwoju w obszarach zarządzania, systemach badań i rozwoju technologii, ofercie produktowej oraz w portfolio marek. To sprawiło, że Xiaomi rozwija się mimo silnej konkurencji na macierzystym i globalnym rynku. Pojawienie się na liście 500 daje nam jeszcze większą motywację do dalszego rozwoju. Zobowiązuje nas to do tworzenia ciekawszych i coraz bardziej innowacyjnych rozwiązać, które będą dostępne dla każdego.

- powiedział Lei Jun, założyciel i CEO Xiaomi

Xiaomi debiutuje na liście Fortune Global 500. Chińska firma zajęła 468. pozycję

W czerwcu 2019 roku firma Xiaomi została sklasyfikowana po raz pierwszy na liście Fortune China 500, zajmując na niej 53. pozycję.  W 2012 roku producent osiągnął 10 mld juanów przychodów (około 1,45 mld dolarów), natomiast w 2017 roku przychody wynosiły już 100 mld juanów (około 14,54 mld dolarów).

Z danych podawanych przez IDC, w marcu 2019 roku Xiaomi było czwartym producentem smartfonów na świecie, notując wzrost na poziomie 32,2% w ujęciu rocznym. Firma inwestuje również w spółki technologiczne, tworzące rozwiązania ekosystemowe. Obecnie jest właścicielem lub współwłaścicielem ponad 200 podmiotów. Urządzenia Xiaomi oraz partnerów tworzą największą platformę IoT na świecie, złożoną ze 171 milionów podłączonych urządzeń (bez smartfonów i laptopów).

Xiaomi jest w tej chwili obecne na ponad 80 rynkach. Według danych firmy badawczej Canalys, w marcu 2019 roku Xiaomi było sklasyfikowane w TOP5 na ponad 40 rynkach, pod względem liczby dostarczonych telefonów. W Indiach firma od siedmiu kwartałów jest numerem jeden z udziałem na poziomie 31,4%. W Europie Zachodniej, zaledwie po dwóch latach od oficjalnego wejścia na rynek, Xiaomi zajmuje czwarte miejsce. Na nowych rynkach w Afryce i Ameryce Łacińskiej chiński producent cały czas czyni spore postępy w rozwoju.

Plany Xiaomi na przyszłość, to między innymi zamiar zainwestowania przez kolejne 5 lat 10 miliardów juanów w rozwój technologii „All in AloT”, będącej częścią strategii „Smartphone + AloT” - połączenia   sztucznej inteligencji (AI) oraz Internetu rzeczy (IoT). Xiaomi ma w planach także powtórzenie sukcesu, jaki osiągnęło w Chinach i zamierza dostosować swoją strategię biznesową także na rynkach zagranicznych.