W każdym z obu tytułów nie bez znaczenia jest dźwięk. Gogle od HTC mają wbudowane dwa głośniki. Jakość dźwięku jest poprawna, aczkolwiek nie ma co spodziewać się tu warunków kina domowego. Owszem można dorzucić tu dodatkowe słuchawki, np. po Bluetooth, ale to znów oznacza dodatkowy koszt.
Na plus oceniam za to sterowanie gestami. Samo menu jak i część aplikacji umożliwia korzystanie z gogli jedynie za pomocą samych dłoni. Nie ma tu chirurgicznej precyzji ale dla moich potrzeb gogle radziły sobie z tym dobrze. Oczywiście warunkiem jest dobre oświetlenie w pomieszczeniu, w którym korzystamy z gogli.
Pod kątem łączności mamy do dyspozycji 2 gniazda USB typu C 3.1. Do tego podobne wejście ma każdy z kontrolerów, co ułatwia kwestię wykorzystania ładowarki, choć tej w samym zestawie nie znajdziemy, jest tylko kabel USB-C (i to dość krótki, na granie z laptopa za mały, więc czeka nas kolejny koszt). Same gogle posiadają także Bluetooth i Wi-Fi 6E. Całość posiada również 2 lata gwarancji ze strony producenta.
Nie bez powodu HTC Vive XR Elite były wskazywane na targach CES 2023 jako jedne z ciekawszych prezentowanych produktów. Ja także byłem dość zadowolony z tego jak ten sprzęt się sprawuje. Jednak w tym wszystkim ciężko ukryć towarzyszące temu wszystkiemu rozczarowanie. To naprawdę dobre gogle, które mogły być jednak lepsze. Albo tańsze. Cena w największych sieciach sklepowych jest na poziomie 6 300 złotych, czyli z dobry tysiąc złotych więcej niż średnie wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw z lipca 2023.
Oczywiście, to nie jest tak, że za tę kwotę dostajemy wydmuszkę. Możliwość korzystania z VR i AR, wydajny procesor, mała waga, niewielkie rozmiary, to wszystko ma duże znaczenie. Uważam, że każdy maniak zabawy czy nawet pracy w wirtualnej rzeczywistości powinien ten sprzęt rozważyć jako jedną z opcji, zwłaszcza ze względu na wysokie możliwości.
Musimy się jednak liczyć z faktem, że samo urządzenie nie jest idealne. Moim zdaniem poprawie powinno ulec mocowanie osłony na oczy jak i samo jej wykonanie. Zostając jeszcze w tej okolicy, przynajmniej w moim przypadku soczewki wymagały, żebym to ja się do nich dostosował, a nie one do mnie.
Problematyczne jest też ustawienie kontrolerów pod gry ze Steama. Choć najgorszy jest pierwszy raz, to jednak brakuje tu dobrego poprowadzenia użytkownika przez cały proces. Do tego mało ciekawy pokój startowy i kilka różnych przestrzeni do wykonywania podobnych opcji.
Ale jeśli jesteśmy w stanie przebrnąć przez te trudności, przymknąć na nie oko lub po prostu nie mają dla nas takiego znaczenia, otrzymujemy w zamian jedne z ciekawszych gogli do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tylko co z tego, jeśli kupią je tylko wybrani?
Ocena: 7/10
Wady:
Zalety:
Źródło zdjęć: własne