8 milionów użytkowników przelewów na telefon BLIK

BLIK może pochwalić się osiągnięciem kolejnego znaczącego wyniku. Jak podaje operator tego systemu płatności, już 8 milionów użytkowników zarejestrowało swój numer telefonu, aby odbierać natychmiastowe przelewy na telefon przez Blika. Funkcja ta pozwala odbierać i wysyłać pieniądze w czasie rzeczywistym bez względu na to, w jakim banku konto ma nadawca i odbiorca płatności.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
8 milionów użytkowników przelewów na telefon BLIK

Popularność tej metody wysyłania pieniędzy w systemie BLIK wyraźnie wzrosła w pierwszym półroczu 2020 roku. Wtedy użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych zrealizowali blisko 18 mln szybkich przelewów na telefon BLIK, z czego 10,6 mln w drugim kwartale (o 47 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku). 

Dalsza część tekstu pod wideo

Na początku października baza numerów powiązanych w ten sposób z aplikacjami banków udostępniających przelew na telefon BLIK osiągnęła 8 milionów. Oznacza to, że przelew na telefon BLIK odebrać może dwie trzecie wszystkich osób, korzystających z bankowych aplikacji mobilnych w Polsce (według danych ZBP na koniec czerwca br. banki miały 12,9 mln aktywnych aplikacji).

Przekazywanie pieniędzy bez znajomości numeru rachunku bankowego odbiorcy staje się coraz popularniejszym sposobem na rozliczenia. Jego zaletą jest nie tylko bezgotówkowa forma, ale też szybkość i łatwość tego typu transakcji.

Natychmiastowe przelewy na telefon może wysłać każdy użytkownik banku oferującego przelew na telefon BLIK. Natomiast aby móc je odbierać, należy zarejestrować swój numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK w aplikacji mobilnej banku.

Tę funkcję Blika oferuje obecnie 10 banków. Usługa możliwa jest między posiadaczami aplikacji Alior Banku, Banku Millennium, Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo), Banku Pekao, Credit Agricole, Getin Banku i Noble Banku.