DAJ CYNK

Klienci Banku Pekao zapłacą telefonem za usługi transportowe. To efekt współpracy z serwisem SkyCash

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Bank Pekao SkyCash płatności mobilne usługi transportowe

Bank Pekao poszerza zakres możliwości swojej aplikacji mobilnej w zakresie transportu. Dzięki nawiązaniu współpracy ze SkyCash, już niedługo klienci banku w blisko 200 polskich miastach będą mogli skorzystać z płatności za usługi transportowe bezpośrednio w PeoPay w swoim telefonie.

Polacy masowo korzystają z usług cyfrowych i są otwarci na innowacje. Jak wynika z badania Deloitte, więcej niż połowa z nich chciałaby za pośrednictwem bankowości internetowej móc korzystać z usług dodatkowych i na przykład zapłacić za parking czy kupić bilety komunikacji miejskiej. Ponad 50% badanych chciałoby takie usługi mieć w swoim banku. W odpowiedzi na te oczekiwania, Bank Pekao nawiązał współpracę z serwisem SkyCash.

Zobacz: Bank Pekao wycofuje się z płatności HCE
Zobacz: W aplikacji SkyCash ubezpieczysz mieszkanie lub dom

Klienci Pekao już od kilku miesięcy korzystają z automatycznego opłacania przejazdów autostradą w ramach usługi Autopay. Teraz unikną również kolejek do kas biletowych. Koniec także z rozglądaniem się za parkomatem, borykaniem się z brakiem drobnych czy zastanawianiem się nad czasem parkowania. Już niebawem użytkownicy aplikacji PeoPay w swoim telefonie zrealizują zakup biletów komunikacji miejskiej oraz bezgotówkowe opłaty za parkowanie w strefach płatnego parkowania i parkingach. Klienci banku będą mogli także przedłużyć parkowanie w dowolnym momencie, nie wracając do samochodu, a korzystając z funkcji start-stop zapłacą jedynie za faktyczny czas postoju. Dzięki temu zyskają pełną kontrolę nad wydatkami oraz czasem, który chcą przeznaczyć na postój.

Udostępnienie możliwości opłacenia parkingu bezpośrednio w aplikacji, to obok oszczędności czasu i pieniędzy, także dodatkowe bezpieczeństwo, które jest szczególnie istotne w czasie pandemii. Użytkownik nie ma żadnej styczności z parkometrem czy biletomatem – za wszystko może zapłacić bezgotówkowo.

Stawiamy na udane partnerstwa z fintechami, skoncentrowane na udostępnianiu klientom nowoczesnych i praktycznych rozwiązań. Dzięki współpracy ze SkyCash możemy oferować naszym klientom szeroki zakres usług finansowych i niefinansowych dostępnych w jednym miejscu – aplikacji banku. Zdecydowaliśmy się na sprawdzone narzędzie i know-how firmy o ugruntowanej pozycji na rynku.

– powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

W pierwszym etapie wdrożenia, klienci Pekao będą mogli w aplikacji PeoPay kupić bilety komunikacji miejskiej oraz bezgotówkowo uregulować opłaty za parkowanie. W kolejnych etapach, bank planuje wraz ze SkyCash rozwijać i udostępniać następne wybrane funkcje.

SkyCash od wielu lat rozwija swoje usługi i zbudował pozycję lidera na polskim rynku. Partnerstwo z Bankiem Pekao S.A. jest owocem decyzji o udostępnieniu usług SkyCash dla zewnętrznych podmiotów. Klienci Banku Pekao S.A. jako pierwsi skorzystają z nowego otwartego systemu dającego dostęp do największej sieci parkingów i biletów komunikacji miejskiej.

– powiedział Jarosław Mazek, Prezes Zarządu SkyCash Poland S.A.

Udostępnienie usługi jest planowane w III kwartale 2021 roku wraz z premierą nowej wersji aplikacji PeoPay.

Zobacz: Alior Bank wprowadza zmiany w płatnościach kartą w Internecie
Zobacz: Apple Pay spełnia wymagania nowej dyrektywy w sprawie płatności w Internecie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bank Pekao