Santander Bank Polska apeluje do klientów: "rekiny tylko czekają"

Dane wrażliwe to coś, na co powinni uważać wszyscy, nie tylko klienci banku Santander. Bank po raz kolejny w dość oryginalny sposób zwraca uwagę na palący problem i apeluje do wszystkich.

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Santander Bank Polska apeluje do klientów: "rekiny tylko czekają"

W sieci, podobne jak w oceanie roi się od niebezpieczeństw, a "duże ryby i prawdziwe rekiny" tylko czekają na nieostrożnych użytkowników. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Bank po raz kolejny przypomina, że przestępcy stają się coraz bardziej kreatywni i zrobią wszystko, aby możliwie jak najskuteczniej uśpić naszą czujność. Pod pretekstem bajki o Złotej Rybce, Santander Bank Polski, przypomina o kilku ważnych zasadach bezpiecznej bankowości. Autorem przyjemnej dla ucha i oka opowiastki jest laureat konkursu, Jan Kacprzak. 

Nie musisz spełniać rybaka życzeń. Bo kiedy prosi o login i hasło - to zwykły phishing, widać to jasno. Na mętnych wodach internetowych, strzeż się haczyków i przynęt owych.

- przestrzega bajka. 

Jak nie dać się złapać na haczyk?

Bank przypomina o trzech prostych zasadach:

  1. Nie klikajmy w żadne podejrzane linki i nie podawajmy na obcych stronach danych poufnych.
  2. Używajmy możliwie jak najtrudniejszych do odgadnięcia i długich haseł.
  3. Włączmy uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

Niestety, niezastosowanie się do wymienionych zasad, zazwczaj skutkuje szeregiem problemów, a co najgorsze utratą naszych pieniędzy. Oszuści najczęściej wykradają pliki z naszego urządzenia, przechwytują nasze konta w mediach społecznościowych lub bezpośrednio wyprowadzają nasze środki z konta. 

Dlatego zawsze chrońmy nasze dane wrażliwe. Nie ułatwiajmy życia oszustom.