BLIK w Spotify, Uberze, Booking.com, eBayu i Linkedinie? To możliwe dzięki Adyen

BLIK informował niedawno, że wśród planów na kolejne lata ma ekspansję na rynku zagraniczne. Te zapowiedzi już są w pewnym stopniu realizowane, a wśród potencjalnych klientów mogą znaleźć się takie światowe marki, jak Spotify, Uber, Booking.com, eBay czy Linkedin.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
BLIK w Spotify, Uberze, Booking.com, eBayu i Linkedinie? To możliwe dzięki Adyen
Dalsza część tekstu pod wideo

BLIK nawiązał współpracę z holenderską firmą Adyen, która dostarcza rozwiązania płatnicze wielu znanym, światowym markom. Ma ona swoje oddziały m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Chinach czy Australii. Wśród klientów Adyen są takie podmioty jak Spotify, Uber, Booking.com, eBay i Linkedin.

Dzięki porozumieniu z Blikiem globalne platformy e-commerce będą mogły zaoferować polskim kupującym możliwość zapłacenia w preferowany przez nich sposób. Klienci Adyen mogą dodawać płatność w systemie BLIK bezpośrednio na swoich stronach, bez przekierowań na strony dostawców płatności.  Po zawarciu porozumienia kolejnym krokiem we współpracy platformy BLIK z Adyen jest integracja techniczna. Będzie ona gotowa już w marcu tego roku. Następnie klienci Adyen będą mogli wdrożyć BLIKA na swoich platformach.

Adyen zapewnia infrastrukturę end-to-end łączącą przedsiębiorstwa bezpośrednio ze wszystkimi głównymi systemami i metodami płatności preferowanymi przez konsumentów na całym świecie. Udostępnia płatności w kanałach internetowych, mobilnych i w sklepach stacjonarnych. 

W 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 217 milionów transakcji. To więcej niż w ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania systemu (135 milionów). Trzy z czterech transakcji BLIKIEM to zakupy online, wzrosty można zobaczyć również w innych kanałach.