Santander Bank wprowadził karty z wycięciem i wypukłością. Po co?

Santander Bank wprowadził w lipcu nowe wzory kart – pionowe i wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Wtedy też na jednym z boków pojawiło się półokrągłe wycięcie.  Bank wyjaśnia, o co w tym chodzi.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
12
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Santander Bank wprowadził karty z wycięciem i wypukłością. Po co?

Wycięcie w kartach Santander Banku to tak zwany blind notch. Jest to rozwiązanie pomyślane jako ułatwienie dla osób słabowidzących i niewidomych. Dzięki wycięciu korzystanie z karty, np. podczas wypłaty z bankomatu, jest o wiele łatwiejsze.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co ciekawe, nie jest to jedyne ułatwienie, jakie powstało dla osób ze słabowidzących i niewidomych. Debetowe i kredytowe karty Santander Banku mają kontrastową kolorystykę oraz wypukłość oznaczającą awers. To wyjaśnia tak mocne połączenia kolorów na kartach tego banku – czerwone lub czarne z białym i duże, wyraźne logotypy. Projekt kart był opiniowany przez niewidomych i słabowidzących ekspertów dostępności z Utilitia.

Dzięki wcięciu blind notch zlokalizowanemu z lewej strony krótszej krawędzi karty osoba niewidoma znacznie łatwiej wybierze ją z portfela i umieści prawidłową stroną w bankomacie. Ponadto  zastosowanie kontrastowych kolorów – innego dla każdego rodzaju karty – jest niezwykle pomocne dla osób słabowidzących. To zaskakujące, że tak niewielka i pomysłowa modyfikacja wyglądu karty może tak bardzo ułatwić korzystanie z niej osobom z niepełnosprawnością wzroku

– mówi Mikołaj Rotnicki z Utilitia.

Santander Bank wprowadził karty z wycięciem i wypukłością. Po co?

Santander Bank Polska szczyci się też innymi rozwiązaniami dla osób niewidomych. W tym roku bank otworzył pilotażowy oddział we Wrocławiu, w którym zastosowany został m.in. tyflograficzny (wypukły) plan oddziału z oznakowaniem w alfabecie Braille’a, ścieżki dotykowe oraz system nawigacji przestrzennej Totupoint

Klienci z indywidualnymi potrzebami mogą korzystać także z bankomatów z udogodnieniami – 90% z ponad 1500 bankomatów banku ma co najmniej jedno udogodnienie w postaci m.in.: udźwiękowienia, możliwości przełączenia w tryb wysokiego kontrastu, wygaszenia ekranu czy oznaczenia w alfabecie Braille’a.