PKO BP: prawie 4,5 mln aktywnych użytkowników aplikacji IKO. Bank zapowiada nowe funkcje
PKO Bank Polski pochwalił się, że na 7. urodziny mobilnej aplikacji IKO liczba jej użytkowników sięgnęła blisko 4,5 mln. Posługując się nią, klienci dokonali od początku transakcje na łączną kwotę ponad 12 mld zł.

Aplikacja mobilna IKO została wydana 7 marca 2013 roku, jako jedna z pierwszych tego typu. Liczba jej aktywnych użytkowników systematycznie rosła - 1 mln został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta sięgnęła prawie 4,5 mln. W ciągu 7 lat klienci logowali się do niej 2 mld razy, wykonali transakcje na 12 mld zł. Co godzinę klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO średnio ponad 100 tys. razy.



W ciągu 7 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 170 przelewów, co godzinę logują się do aplikacji 113 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 9,4 mln tapnięć.
W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w aplikacji m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty.
Planowane są kolejne wdrożenia jak płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych. W najbliższych tygodniach zostanie też uruchomiony w IKO Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne korzystanie z usług banku za pomocą mówionych poleceń.