PKO BP wprowadza płatności zbliżeniowe BLIK

PKO Bank Polski udostępnia stopniowo w aplikacji IKO możliwość płacenia zbliżeniowo w systemie BLIK. To wygodna i bezpieczna forma płatności mobilnych – wystarczy odblokować smartfon z NFC i przyłożyć go do terminala, tak samo, jak w przypadku karty bankowej.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
18
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP wprowadza płatności zbliżeniowe BLIK

Pierwsi klienci PKO BP mogą już zapłacić za pomocą smartfonu zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych, punktach usługowych i wszędzie tam, gdzie używane są terminale do płatności zbliżeniowych w Polsce i za granicą. Nowa funkcja jest udostępniana stopniowo.

Dalsza część tekstu pod wideo

Z BLIKA zbliżeniowego skorzystać będzie mógł każdy, kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC, zapewniającym łączność z terminalem płatniczym. 

Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba mieć aktywną blokadę urządzenia, czyli zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy. Po odblokowaniu wystarczy zbliżyć smartfon do terminala. Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z internetem. Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność BLIK potwierdzaną kodem.

Każdy użytkownik IKO, który tej pory płacił BLIKIEM z wykorzystaniem kodu, teraz może to zrobić również zbliżeniowo w kraju i za granicą – wystarczy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego aktywować płatności zbliżeniowe BLIK.

Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na świecie. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez żadnych dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem atrakcyjnych kursów wymiany. 

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest jedną z najpopularniejszych aplikacji bankowych w Polsce. Liczba aktywnych IKO przekroczyła już 5,8 mln, a od momentu uruchomienia aplikacji (w marcu 2013 roku), użytkownicy logowali się do niej w sumie ponad 3,4 mld razy.