Rekordowy marzec dla TVP VOD. „Krew z krwi” hitem platformy
Platforma streamingowa Telewizji Polskiej, TVP VOD, ma powody do świętowania. W marcu 2025 roku serwis zanotował najlepszy wynik w swojej historii pod względem liczby odtworzeń materiałów wideo, osiągając ponad 41-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku.

Wysokie zaangażowanie użytkowników i mocna pozycja na rynku
Jak wynika z danych, w minionym miesiącu TVP VOD odwiedziło niemal 2,7 miliona realnych użytkowników. Co istotne, spędzali oni na platformie średnio ponad 4 godziny i 3 minuty – to o 35 minut dłużej niż rok wcześniej. Tak wysokie zaangażowanie przełożyło się na silną pozycję rynkową. Według badania Mediapanel, TVP VOD był w marcu drugim najbardziej angażującym serwisem VOD w Polsce (na równi z platformą Max), ustępując jedynie Netflixowi.
Udział TVP VOD w całkowitym czasie korzystania z serwisów streamingowych VOD i OTT wyniósł 7,69%. Pozwoliło to wyprzedzić takich konkurentów, jak Disney+, Amazon Prime Video, Player czy Canal+ Online. Platforma zanotowała również znaczące wzrosty liczby wizyt (+38% rok do roku) i odsłon (+28% r/r).



„Krew z krwi” i inne hity marca
Niewątpliwym motorem napędowym marcowych wyników była wiosenna ramówka TVP. Największym hitem okazała się premiera trzeciego sezonu serialu „Krew z krwi”, która odpowiadała aż za 3,5% łącznego czasu oglądania w serwisie w marcu. Tuż za nią uplasował się inny premierowy serial – „Zatoka szpiegów”.
Widzowie chętnie sięgali również po znane i lubiane formaty. Zarówno „Sanatorium miłości”, jak i „The Voice Kids” zanotowały w tym sezonie znacznie lepsze wyniki oglądalności niż ich poprzednie edycje – odpowiednio o 150% i 72% więcej odtworzeń w porównaniu do poprzednich sezonów. Popularnością cieszyły się także nowe telenowele: meksykańska „Burza” i turecka „Vendetta”.
Rośnie popularność kanałów na żywo
Warto odnotować dynamiczny wzrost zainteresowania oglądaniem kanałów linearnych, dostępnych w TVP VOD. W marcu 2025 widownia treści na żywo zwiększyła się o imponujące 230% w porównaniu do marca 2024 roku. Niezmiennie największą popularnością wśród użytkowników cieszy się kanał informacyjny TVP Info.
Rekordowa liczba odtworzeń, rosnące zaangażowanie użytkowników i sukcesy programowe potwierdzają silną pozycję TVP VOD na konkurencyjnym polskim rynku usług streamingowych.