Apple Watch straci Messengera. Co z użytkownikami?
Meta postanowiła wycofać aplikację Facebook Messenger z zegarków Apple Watch. Zgodnie z informacją firmy Zuckerberga, posiadacze tych urządzeń nie będą wkrótce mogli odpowiadać na wiadomości w usłudze prosto z nadgarstka.

Po 31 maja 2023 roku aplikacja Facebook Messenger przestanie być dostępna dla zegarków Apple Watch. Tak wynika z informacji, którą zauważyli niektórzy posiadacze smartwatchy Apple'a używający tego komunikatora.
Zmiany w Messengerze na Apple Watch
Po 31 maja Messenger nie będzie dostępny jako aplikacja Apple Watch, ale nadal możesz otrzymywać powiadomienia Messengera na zegarku.
– czytamy w komunikacie



NOT HAPPY @Apple @messenger #applewatch #wtf pic.twitter.com/B81aK6EUf3
— Amanda Nova (@M_anda_M) May 9, 2023
Rzecznik Facebooka potwierdził tę wiadomość i zwrócił uwagę, że osoby, które chcą wysyłać i odbierać wiadomości za pomocą Messengera, nadal mogą to robić za pośrednictwem aplikacji na iPhone'a, za pośrednictwem pulpitu lub za pomocą strony internetowej. Co ciekawe, z jakiegoś powodu Meta nie podzieliła się tą decyzją ze wszystkimi i nie wydała jeszcze publicznego oświadczenia.
Jeśli chodzi o uzasadnienie takiej decyzji firmy Meta, niektórzy użytkownicy Facebooka zgadywali, że wycofanie aplikacji Messenger z zegarków Apple Watch zostało spowodowane spędzaniem przez użytkowników tych urządzeń zbyt małej ilości czasu z Messengerem na iPhonie. To z kolei oznacza mniejszą oglądalność reklam oraz mniejsze zyski dla imperium Marka Zuckerberga.
Messenger to nie jedyna aplikacja, która znika z zegarków Apple Watch. Jak zauważa MacRumors, podobny los spotkał aplikacje Twitter, Instagram, Target, Trello, Slack, Hulu i Uber. Apple z czasem stopniowo odchodziło od promowania Apple Watcha jako domu dla aplikacji, koncentrując się na funkcjach fitness i dotyczących zdrowia. Ostatnie plotki sugerują, że gigant z Cupertino zamierza uczynić interaktywne widżety dużą częścią przeprojektowanego systemu watchOS 10, co zostało zinterpretowane jako dowód, że dedykowane aplikacje nie okazały się wystarczająco popularne.