DAJ CYNK

Zapnij pasy. Google Chrome kończy z blokowaniem reklam

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Aplikacje

Zapnij pasy. Google Chrome kończy z blokowaniem reklam

Szykuje się ogromna zmiana dla użytkowników wielu przeglądarek internetowych. Już wkrótce nie będą one pozwalały na blokowanie reklam za pomocą wtyczek pokroju AdBlock lub uBlock.

Korzystasz z AdBlocka lub uBlocka do blokowania reklam w internecie? Nie ma co się oszukiwać, prawdopodobnie należysz do większości. Chociaż serwisy internetowe zarabiają na reklamach, to większość użytkowników za nimi nie przepada. Jeśli należysz do tego grona, to niestety, nie mam dobrych informacji. Już wkrótce wiele przeglądarek nie będzie mogło blokować reklam.

Chromium zabroni blokowania reklam

Wszystko to wina Google'a, którego zarobki w dużej mierze pochodzą właśnie z internetowych reklam. Już w 2023 roku Chromium, w tym przeglądarka Chrome, zostaną zaktualizowane do Manifest V3. Nowa wersja zabroni korzystania z wtyczek do blokowania reklam, czyli AdBlocków, uBlocków i tym podobnych. 

Co gorsze, zmiana nie dotyczy tylko przeglądarki Chrome, a całego silnika Chromium, na którym działa przecież mnóstwo innych programów, jak chociażby Edge, Opera, Brave lub Vivaldi. Nie można wykluczyć, że ich twórcy wprowadzą zmiany, dzięki którym blokowanie reklam nadal będzie możliwe, ale nie wiadomo, czy będą chcieli się narażać Google'owi. Na razie tylko twórcy Brave zapowiedzieli, że po wprowadzeniu Manifest V3 nadal zamierzają reklamy blokować.

Poza tym wciąż będziemy mieli alternatywę w postaci przeglądarek, które z Chromium nie korzystają z Firefoxem na czele. Jednak to nadal marne pocieszenie dla wielu osób, które są przyzwyczajone do korzystania z Chrome'a lub Edge'a.

Zobacz: Google Chrome z krytyczną dla prywatności zmianą. Podano datę
Zobacz: Biedronka kusi tanią elektroniką. To może być hit

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: PREMIO STOCK / Shutterstock.com

Źródło tekstu: ghacks.net