Facebook daje wybór: płacisz lub masz problem
Płatny Facebook (i Instagram) stał się faktem. Wiemy już ile trzeba zapłacić w Polsce za brak reklam w tych serwisach społecznościowych. Alternatywą jest pozostawienie wszystkiego bez zmian, czyli ograniczanie swojej prywatności na rzecz wyższych zarobków firmy Marka Zuckerberga.

Pod koniec października firma Meta oficjalnie zapowiedziała, że od listopada 2023 roku w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz w Szwajcarii będzie dostępna płatna subskrypcja, dzięki której będzie można korzystać z Facebooka oraz Instagrama bez reklam. Tak też się stało, a użytkownicy wymienionych usług zaczęli otrzymywać komunikat z zachętą do dokonania wyboru: płacić lub pozwolić firmie Marka Zuckerberga korzystać z naszych informacji do personalizacji reklam.



Jeśli zdecydujemy się na subskrybowanie Facebooka i Instagrama poprzez aplikację na Androida lub iOS, opłata miesięczna wyniesie 59,99 zł. Do 1 marca 2024 roku będzie to cała opłata, którą poniesiemy. Później zapłacimy 59,99 zł miesięcznie za jedno konto oraz 37,00 zł za każde dodatkowe.
Użytkownicy Facebooka i Instagrama, którzy nie chcą płacić, wciąż mogą korzystać z bezpłatnej wersji obu serwisów. Ceną tego jest jednak pozwolenie firmie Meta na używanie podanych informacji oraz plików cookie w celu wyświetlania reklam, ich personalizacji oraz mierzenia ich skuteczności.
Jeśli już ktoś się zdecyduje na płacenie za Facebooka, z decyzji tej można się wycofać do 24 godzin przed terminem kolejnej płatności, za pośrednictwem preferencji reklamowych.
Zobacz: Unia Europejska robi porządek z Apple. Chodzi o wiadomości
Zobacz: iOS 17.1.1 dostępny do pobrania. Aktualizacja naprawia kilka błędów