Facebook daje wybór: płacisz lub masz problem

Płatny Facebook (i Instagram) stał się faktem. Wiemy już ile trzeba zapłacić w Polsce za brak reklam w tych serwisach społecznościowych. Alternatywą jest pozostawienie wszystkiego bez zmian, czyli ograniczanie swojej prywatności na rzecz wyższych zarobków firmy Marka Zuckerberga.

Marian Szutiak (msnet)
11
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Facebook daje wybór: płacisz lub masz problem

Pod koniec października firma Meta oficjalnie zapowiedziała, że od listopada 2023 roku w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz w Szwajcarii będzie dostępna płatna subskrypcja, dzięki której będzie można korzystać z Facebooka oraz Instagrama bez reklam. Tak też się stało, a użytkownicy wymienionych usług zaczęli otrzymywać komunikat z zachętą do dokonania wyboru: płacić lub pozwolić firmie Marka Zuckerberga korzystać z naszych informacji do personalizacji reklam.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli zdecydujemy się na subskrybowanie Facebooka i Instagrama poprzez aplikację na Androida lub iOS, opłata miesięczna wyniesie 59,99 zł. Do 1 marca 2024 roku będzie to cała opłata, którą poniesiemy. Później zapłacimy 59,99 zł miesięcznie za jedno konto oraz 37,00 zł za każde dodatkowe.

Facebook daje wybór: płacisz lub masz problem

Użytkownicy Facebooka i Instagrama, którzy nie chcą płacić, wciąż mogą korzystać z bezpłatnej wersji obu serwisów. Ceną tego jest jednak pozwolenie firmie Meta na używanie podanych informacji oraz plików cookie w celu wyświetlania reklam, ich personalizacji oraz mierzenia ich skuteczności.

Jeśli już ktoś się zdecyduje na płacenie za Facebooka, z decyzji tej można się wycofać do 24 godzin przed terminem kolejnej płatności, za pośrednictwem preferencji reklamowych.