Google doda do Gmaila uwierzytelnione logo marki
Google niedługo doda nową funkcję do Gmaila. Będzie to uwierzytelnione logo marki, dzięki czemu odbiorcy e-maili będą mogli lepiej zweryfikować korespondencję przychodzącą od oznaczonych nim firm lub organizacji.

Uwierzytelnione logo marki w Gmailu to funkcja zabezpieczająca, która została po raz pierwszy ogłoszona już rok temu. Teraz Google zamierza ją w końcu udostępnić, co ma nastąpić w najbliższych tygodniach.
Zobacz: Google wprowadza do Polski usługę YouTube Shorts
Zobacz: Google Play poszedł po rozum i ucywilizuje pobieranie



Nowe rozwiązanie jest oparte na standardzie Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Gdy firma lub organizacja, która została zweryfikowana przez Google, wyśle do kogoś wiadomość e-mail uwierzytelnioną przy użyciu standardu DMARC, w skrzynce odbiorczej pojawi się jej uwierzytelnione logo. Ma to zmniejszyć prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości otrzymanej od przestępcy, który podszywa się pod znaną markę na przykład w celu kradzieży naszych danych lub pieniędzy.
Jak podaje gigant z Mountain View, firmy lub organizacje, które uwierzytelnią swoje e-maile za pomocą Sender Policy Framework (SPF) lub Domain Keys Identified Mail (DKIM) i wdrożą standard DMARC, mogą wysłać do firmy Google swoje logo zawierające znaki towarowe dodane za pomocą certyfikatu Verified Mark Certificate (VMC). Po procesie weryfikacji, Gmail zacznie wyświetlać logo w miejscu na awatar.
Użytkownicy Gmaila nie będą musieli podejmować żadnych działań, by zobaczyć uwierzytelnione logo marki, od której otrzymają wiadomość e-mail.
Zobacz: WhatsApp nareszcie z wyczekiwaną funkcją, ale jest haczyk
Zobacz: Huawei rozpoczął wysyłanie HMS Core 6.0. Większe bezpieczeństwo i optymalizacja