Google doda do Gmaila uwierzytelnione logo marki

Google niedługo doda nową funkcję do Gmaila. Będzie to uwierzytelnione logo marki, dzięki czemu odbiorcy e-maili będą mogli lepiej zweryfikować korespondencję przychodzącą od oznaczonych nim firm lub organizacji.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Google doda do Gmaila uwierzytelnione logo marki

Uwierzytelnione logo marki w Gmailu to funkcja zabezpieczająca, która została po raz pierwszy ogłoszona już rok temu. Teraz Google zamierza ją w końcu udostępnić, co ma nastąpić w najbliższych tygodniach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowe rozwiązanie jest oparte na standardzie Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Gdy firma lub organizacja, która została zweryfikowana przez Google, wyśle do kogoś wiadomość e-mail uwierzytelnioną przy użyciu standardu DMARC, w skrzynce odbiorczej pojawi się jej uwierzytelnione logo. Ma to zmniejszyć prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości otrzymanej od przestępcy, który podszywa się pod znaną markę na przykład w celu kradzieży naszych danych lub pieniędzy.

Google doda do Gmaila uwierzytelnione logo marki

Jak podaje gigant z Mountain View, firmy lub organizacje, które uwierzytelnią swoje e-maile za pomocą Sender Policy Framework (SPF) lub Domain Keys Identified Mail (DKIM) i wdrożą standard DMARC, mogą wysłać do firmy Google swoje logo zawierające znaki towarowe dodane za pomocą certyfikatu Verified Mark Certificate (VMC). Po procesie weryfikacji, Gmail zacznie wyświetlać logo w miejscu na awatar.

Użytkownicy Gmaila nie będą musieli podejmować żadnych działań, by zobaczyć uwierzytelnione logo marki, od której otrzymają wiadomość e-mail.