Mapy Google mają nową funkcję. Przyda się pasażerom PKP Intercity
Pasażerowie PKP Intercity, którzy używają Map Google, mogą teraz jeszcze łatwiej kupować bilety na pociąg. Wystarczy skorzystać z nowej funkcji, która wcześniej została wprowadzona w aplikacji Jakdojade i spotkała się z pozytywnym przyjęciem ze strony podróżnych.

Osoby, które planują swoją podróż z Mapami Google (Google Maps) otrzymali nowe ułatwienie. Już teraz mogą oni skorzystać z funkcji „Kup bilet”, która przeniesie ich do zakupu biletu w systemie e-IC. Tam wyświetlony zostanie pociąg znaleziony wcześniej na platformie giganta z Mountain View. Dzięki nowej funkcji można zaoszczędzić czas, nie musząc szukać odpowiedniego połączenia na stronie przewoźnika. Funkcja może być szczególnie przydatna dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego.
Funkcja „Kup bilet” pojawi się przy wielu połączeniach krajowych. Docelowo mają nią zostać objęte wszystkie pociągi.



Zobacz: Google Chrome zasypie cię aktualizacjami. Dla twojego dobra
Zobacz: Google sprawdzi gramatykę. To nowa funkcja wyszukiwarki
Bardzo cieszy nas współpraca z tak dużym partnerem, jakim jest Google. Wsłuchujemy się w głosy naszych pasażerów i rozumiemy, jak wiele z nich korzysta z różnych aplikacji, by skutecznie zaplanować swoją podróż. Kolejna współpraca z zewnętrznym kanałem to ukłon w ich stronę. Pracujemy nad tym, by sieć sprzedaży z każdym miesiącem się powiększała.
– powiedział Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity
W kwietniu 2023 roku podobna funkcja pojawiła się w aplikacji Jakdojade i spotkała się z ciepłym przyjęciem przez podróżnych. Na tym przewoźnik nie poprzestaje. W przyszłości PKP Intercity planuje udostępnić opcję bezpośredniego zakupu biletów w aplikacji Jakdojade, kontynuując tym samym strategię rozszerzania sieci sprzedaży na zasadach ujednoliconych warunków handlowych.
Współpraca z zewnętrznymi partnerami
Sieć sprzedaży PKP Intercity stale się powiększa. Tylko w sierpniu tego roku dołączyło do niej dwóch doświadczonych partnerów – Infobus oraz eTravel, z którymi integracja zakończy się w ciągu 3 miesięcy. Ponadto od maja 2022 roku spółka nawiązała współpracę z największymi serwisami sprzedającymi bilety, takimi jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. Współpraca z zewnętrznymi partnerami okazała się hitem wśród podróżnych. W ramach UWH do końca lipca sprzedanych zostało już ponad 4,3 miliona biletów.
Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne. Pasażerowie, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów, w niedalekiej przyszłości będą mogli je zakupić w kioskach, hotelach, sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych. Dzięki takiej strategii brak kasy biletowej PKP w najbliższej miejscowości nie będzie już stanowić problemu.