DAJ CYNK

Lidl chce prześwietlić klientów. Wykorzysta smartfony

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Aplikacje

Lidl chce prześwietlić klientów. Wykorzysta smartfony

Lidl chce od swoich klientów wyciągnąć dane na temat ich gospodarstwa domowego i preferencji zakupowych. W przyszłości ma to przynieść korzyści dla konsumentów.

Lidl zdecydowała się na trochę nietypowy krok, który może nie spodobać się wszystkim klientom. Sieć chce poznać swoich klientów oraz ich preferencje zakupowe. W tym celu wysyła użytkownikom aplikacji mobilnej Lidl Plus specjalną ankietę — informują Wiadomości Handlowe.

Lidl chce poznać swoich klientów

Ankieta jest dość szczegółowa i dotyczy wielu aspektów życia klientów Lidla. Na początku sieć pyta między innymi o liczbę osób w gospodarstwie, obecność zwierząt, a także czy posiadamy samochód, a jeśli tak, to jaki. W dalszej kolejności padają pytania o częstość robienia zakupów oraz kryteria wyboru konkretnego sklepu.

Wkrótce będziemy w stanie efektywnie analizować dane i wykorzystywać je do personalizacji promocji. Na pierwszym etapie rozwoju naszej aplikacji Lidl Plus personalizacji nie było, zamiast tego prowadziliśmy grupowe promocje czy rekomendacje. Od początku mieliśmy natomiast funkcję lokalizacji, swego czasu było to rozwiązanie rewolucyjne na rynku. Teraz pojawiają się kolejne aplikacje z tą funkcją, niemniej szczycimy się tym, że jesteśmy pierwszym sklepem w naszym formacie, który miał to rozwiązanie.

- mówi szef Lidla Włodzimierz Wlaźlak.

Jednak na tym pytania Lidla się nie kończą. Sklep pyta też o to, czym decydujemy się przy wyborze konkretnych produktów, a także zainteresowanie produktami wegetariańskimi, wegańskimi, organicznymi czy też bez laktozy lub bezglutenowych. W dalszej części sieć chce wiedzieć, czy interesują nas produkty z innych kategorii niż spożywcze, np. meble, alkohole, akcesoria do domu, ogrodowe, multimedialne czy też modowe.

Wypełnienie ankiety ma się przełożyć na lepszą personalizację. Klienci mają otrzymywać oferty związane tylko z tymi produktami, które rzeczywiście ich interesują.

Zobacz: Lidl stawia tajemnicze maszyny. Wyciągniesz z nich pieniądze. Słowo
Zobacz: Lidl wyprzedaje swój megahit. W dodatku w nowej wersji

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: własne

Źródło tekstu: WiadomościHandlowe.pl