Darmowa aplikacja, a umie zarabiać pieniądze jak żadna inna
Według ostatnich informacji oraz wyników finansowych, zaprezentowanych przez właściciela aplikacji Pinterest, jest ona jedną z niewielu, która tak dobrze radzi sobie w erze sztucznej inteligencji.

Akcje Pinterest skoczyły właśnie o 19% po tym, jak firma opublikowała swój najnowszy raport finansowy. Wynik finansowy za ostatni kwartał 2024 roku przebił oczekiwania inwestorów, wynosząc 1,15 miliarda dolarów. Urosła także liczba użytkowników platformy. Na koniec roku wyniosła 553 milionów, co daje wzrost o 11% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Wzrost liczby użytkowników oczywiście ułatwia generowanie większego przychodu. Jednak jak uważają analitycy, kluczem do sukcesu Pinterest jest umiejętność generowania przychodów reklamowych oraz zaawansowana technologia reklamowa, w którą firma zaintestowała już kilka lat temu.



Reklamodawcy mają na Pintereście dostęp do wspieranego przez sztuczną inteligencję zestawu narzędzi Performance +. Dzięki niemu mogą dotrzeć ze swoimi reklamami do użytkowników z wybranym przekazem reklamowym dużo sprawniej niż na innych platformach social media.
Nasza strategia przynosi wymierne korzyści. Mamy więcej użytkowników a platforma nigdy nie działała lepiej.
- nie kryje zadowolenia CEO Pinterest Bill Ready.
Analitycy widzą jeszcze jednak dalszy potencjał rozwoju.
Pinterest ma mocno zaangażowanych użytkowników na całym świecie. Przychody reklamowe generuje jednak głównie w USA. Otwarcie się na globalne sieci reklamowe może otworzyć firmie nowe źródła przychodów na rynkach, na których historycznie były one bardzo niskie.
- mówi Jeremy Goldman z eMarketer.