PKO BP robi zmiany w BLIK-u. Oto, co trzeba wiedzieć

PKO BP wprowadza nowości w aplikacji mobilnej IKO. Dotyczą one zarówno płatności BLIK, jak i kredytów hipotecznych.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP robi zmiany w BLIK-u. Oto, co trzeba wiedzieć

PKO Bank Polski wprowadza kilka nowości w swojej mobilnej aplikacji IKO. Dzięki nim łatwiej będzie ubiegać się między innymi o kredyt hipoteczny. Część nowości dotyczy też płatności za pomocą systemu BLIK.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kredyt hipoteczny w aplikacji IKO

Od teraz klienci PKO BP, którzy będą chcieli ubiegać się o kredyt hipoteczny, będą mogli to zrobić bezpośrednio w aplikacji IKO. W niej sprawdzą swoją zdolność kredytową, skorzystają z kalkulatora do obliczenia rat, wygenerują ofertę, a także złożą wniosek. Natomiast decyzję banku da się sprawdzić w serwisie internetowym iPKO. Całość odbywa się zdalnie. Bank pracuje też nad tym, aby wszystkie funkcje były dostępne w obu kanałach, czuli IKO i iPKO.

To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce. Zgodnie ze strategią PKO Banku Polskiego pod hasłem „Numer 1 i kropka”, bank udoskonala procesy zdalne i oferuje klientom jeszcze lepsze doświadczenia cyfrowe. Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują remont lub chcą kupić nieruchomość z rynku wtórnego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że cały proces może odbywać się zdalnie – w serwisie internetowym iPKO.

- informuje PKO BP.

Płatności powtarzalne BLIK

Druga nowość dotyczy płatności powtarzalnych BLIK. Da się je teraz włączyć bezpośrednio w aplikacji mobilnej IKO. Dzięki temu, właśnie za pomocą BLIKA, możliwe jest opłacanie wszelkiej maści abonamentów, stałych rachunków czy subskrypcji. Jak to działa?

Jeśli sprzedawca obsługuje takie płatności, w jego aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym trzeba wybrać opcję płatności powtarzalnych BLIK, zaakceptować warunki oraz podać kod BLIK. W kolejnym kroku, klient otrzyma w aplikacji PKO Banku Polskiego prośbę o potwierdzenie aktywacji usługi. Zobaczy szczegółowe informacje o płatności np. kwotę subskrypcji, częstotliwość płacenia, sposób pobierania opłaty – automatycznie lub po potwierdzeniu. Ten proces musi powtórzyć dla każdego kolejnego sprzedawcy. Szczegóły wszystkich płatności powtarzalnych BLIKIEM oraz ich historię, klient może potem sprawdzać w aplikacji IKO. Żeby to zrobić, musi wybrać ikonę BLIKA a następnie „Płatności powtarzalne BLIK” pod wyświetlonym kodem.  W każdej chwili może wyłączyć daną płatność. Sprzedawca również może wyłączyć ten rodzaj płatności.

- opisuje PKO BP.

Płatności powtarzalne BLIK są dostępne między innymi dla akceptantów agenta rozliczeniowego Autopay, takich jak: Play i TUŻ Allianz oraz dla doładowań telefonów na kartę w sieci Plus (Plus i Plush) i T-Mobile (w tym Heyah).