Ikea z kolejnym nieszablonowym pomysłem. Teraz wysyła nocne SMS-y
Ikea słynie z nieszablonowego podejścia do komunikacji ze swoimi klientami. Tym razem, postanowiła sprawdzić, mieszkańcy Kanady śpią dobrze, czy nie.

Ikea uwielbia zabawę słowną z klientami i jeśli chodzi o stosowanie real-time marketingu, to osiągnęła w tym niemal mistrzostwo. Wystarczy podać przykład chociażby ostatniej premiery Thermomixa, kiedy Ikea pokazała swoją odpowiedź na to całe wydarzenie, prezentując swój garnek z funkcją gotowania. To taka mała szpileczka, która wbita w humorystyczny sposób, która jednak zostanie zapamiętana na długo. Podobny cel przyświecał z pewością kampanii o śnie.
Sieć szwedzkich sklepów postanowiła sprawdzić osobiście, czy klienci z Kanady borykają się z problemami ze snem. W związku z tym, postanowiła skontaktować się z wybraną grupą docelową w środku nocy. Klienci mogli zostać wyrwani ze snu przez wiadomość o następującej treści: "Wstałeś?" Jeśli adresat tylko odczytał komunikat, otrzymał odpowiedź: "Czyli wstałeś! Wszystko wskazuje na to, że potrzebujesz nowego, wygodnego materaca. Dostajesz od nas 15% zniżki na nowy materac z Ikei." Ci szczęśliwcy, który postanowili wysłać do Ikei odpowiedź zwrotną, mieli szansę otrzymać materac całkowicie za darmo.


No i jak tu się gniewać, że ktoś nam nie daje spać? Kampania ta, dotyczyła zapewnienia wyższej jakości snu wśród kilentów. SMS-y były wysyłane w godzinach od 22:00 do 5:00, z piątku na sobotę.
Chcieliśmy znaleźć sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi. Materace są najważniejsze, kiedy mają problem ze snem. Komunikat "Wstałeś?" to taki zabawny sposób na przeprowadzenie tego rodzaju ankiety i realizację kampanii.
- tłumaczy Robbie Percy, dyrektor kreatywny grupy.