DAJ CYNK

Empik Premium przez rok pozwolił zaoszczędzić 181 mln zł

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Empik Premium kolejny rok 181 mln zł oszczędności

Empik Premium i Empik Premium Week przyciągnęło w ciągu roku niemal milion użytkowników, zwiększając ich łączną liczbę do prawie 8 milionów. Zaoszczędzili oni w tym czasie w sumie 181 milionów złotych.

Mijają trzy lata, odkąd Empik uruchomił program subskrypcyjny Empik Premium. Rok później wystartowała również bezpłatna usługa Empik Premium Free, dzięki której miliony użytkowników zyskały na przykład darmową dostawę zamówień online. Przez ostatnie 12 miesięcy do grona Premiumowiczów dołączył prawie milion nowych osób. Łącznie z benefitów pod parasolem Premium korzysta już blisko 8 mln klientów. Realizują oni ponad połowę wszystkich transakcji w Empiku.

Miliony złotych w kieszeniach użytkowników

Polacy pokochali usługi Empik Premium, bo to przede wszystkim realne oszczędności przy codziennych zakupach.

– powiedział Kasper Yearwood, Data Intelligence and Customer Insights Director w Empiku

W wersji płatnej to między innymi 15% stałej zniżki w salonach, do 20% zniżki na Empik.com, nielimitowane dostawy za 0 zł kurierem, do salonów i tysięcy punktów odbioru oraz ekskluzywne promocje. Klienci Premium zyskują także dostęp do ponad 15 tys. e-booków i audiobooków w Empik Go i regularnych przedsprzedaży oraz rabatów na topowe wydarzenia kulturalne w Empik Bilety i Going.

Przeciętny użytkownik zaoszczędził dzięki benefitom 783 zł, a rekordzista – aż 73750 zł. Łączne oszczędności subskrybentów Empik Premium i Empik Premium Free w ciągu ostatniego roku wyniosły prawie 181 mln zł. Od początku działania programów to ponad 380 mln zł, w tym niemal 40 mln zł dzięki darmowej dostawie zamówień online.

Aktywacja Empik Premium po prostu się opłaca – klienci realnie zyskują już przy pierwszej transakcji. Wachlarz benefitów jest bardzo szeroki, a wciąż rozwijamy usługę i wprowadzamy nowe korzyści, dopasowane do potrzeb użytkowników. Dla przykładu, od kilku miesięcy klienci Empik Premium cieszą się zniżką -50% na co drugą książkę w salonach, po okazaniu aplikacji. Poza stałym pakietem korzyści, przez cały rok czerpią pełnymi garściami ze specjalnych ofert i okazji cenowych w ramach poszczególnych akcji handlowych czy wyprzedaży. A teraz zaplanowaliśmy dla nich coś specjalnego. W dniach 12-18 września będą mogli skorzystać z superokazji w ramach Premium Week – wyjątkowego święta zakupowego na Empik.com i w ponad 300 salonach Empik.

– dodał Kasper Yearwood

Przed nami Empik Premium Week

Zaplanowany na połowę września Premium Week to tygodniowy festiwal promocji dedykowanych wyłącznie użytkownikom Empik Premium. Na klientów czekają zniżki, w tym codzienne „hity dnia” i atrakcyjne oferty obejmujące zarówno książki czy muzykę, jak i produkty z takich kategorii, jak Zdrowie i Uroda, Elektronika, AGD, Zabawki, Dom i Ogród czy Sport. Akcja wystartuje 12 września 2022 roku i potrwa cały tydzień. Warto więc z wyprzedzeniem aktywować subskrypcję Empik Premium, tym bardziej, że teraz dostępna jest 20% taniej, za 39,99 zł za rok (3,33 zł miesięcznie).

Empik Premium Week

Jak kupują klienci Empik Premium?

Koszt Empik Premium zwraca się przeciętnie już po 27 dniach. Premiumowicze to najbardziej aktywni klienci – robią zakupy 2,5 razy częściej niż pozostali. Co ciekawe, użytkownicy obu usług – w wersji płatnej i darmowej – finalizują transakcję średnio co 2 sekundy.

Ulubionym kanałem zakupów tej grupy są sklepy stacjonarne. W ciągu ostatnich trzech miesięcy użytkownicy samego Empik Premium dokonali tam 70% transakcji. Nie dziwi więc, że stała zniżka, 15% na zakupy w salonie, to ich ulubiony benefit. Natomiast korzystający z Empik Premium Free cenią sobie przede wszystkim darmowe dostawy do Paczkomatów.
Użytkownicy usług Premium najczęściej polują na okazje w salonach Empik po południu, w godzinach między 15 a 19. Wieczorem chętniej korzystają natomiast ze smartfonu czy laptopa – najwięcej zamówień na Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik składają w godzinach 20-22. Najpopularniejsze metody dostawy paczek wśród Premiumowiczów to odbiór w salonie i dostawa do w punktu odbioru.

A co kupują użytkownicy Empik Premium i Empik Premium Free? Do ich ulubionych kategorii należą książki oraz zabawki. Do tej pory zakupili ich odpowiednio łącznie 37 mln egz. i blisko 6 mln szt. Najczęściej wybierają kryminały i thrillery oraz literaturę dziecięcą. Poza tym chętnie sięgają po gry planszowe, zręcznościowe i karciane. Wśród kategorii, które notują największe dynamiki sprzedaży i stały wzrost zainteresowania ze strony Premiumowiczów, można wymienić Elektronikę, Zdrowie i Urodę, Dom i Ogród oraz Sport. Ponadto przesłuchali oni i już ponad 22 mln godzin audiobooków i przeczytali ponad 147 mln stron e-booków w Empik Go spośród tytułów dostępnych w ramach pakietu Premium. Wywołali także ponad 2 mln odbitek w Empik Foto, korzystając z powitalnej zniżki. Kupili też setki tysięcy kaw ze zniżką 30% w Costa Coffee oraz tańszych o 20% biletów w sieci Helios.

Empik Premium podsumowanie

Zobacz: Kupując w Empiku możesz zapłacić nawet 30 dni później
Zobacz: Empik GoBook – testujemy czytnik z aplikacją Empik Go

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: PaulSat / Shutterstock.com, Empik

Źródło tekstu: Empik