Słuchasz dużo muzyki? Popularna aplikacja robi rewolucję

Spotify HiFi ma zostać wprowadzony już wkrótce. Plan abonamentowy z nowymi funkcjami był przygotowywany od lat i według The Verge jest już na ostatniej prostej by trafić do użytkowników.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Słuchasz dużo muzyki? Popularna aplikacja robi rewolucję

Czy Spotify HiFi (teraz Music Pro) zdoła dogonić konkurencję po latach opóźnień?

Abonament Spotify HiFi ma być wprowadzony do użytku w ciągu kilku najbliższych miesięcy w 2025, ponad 4 lata po jego zapowiedzi (22 lutego 2021 r.), tym razem pod inną nazwą.

Dalsza część tekstu pod wideo

W tym czasie konkurenci Spotify zdołali przeskoczyć szwedzkiego giganta, który teraz sam będzie musiał nadrabiać dystans. Spotify HiFi obiecywał wyższą jakość muzyki w formatach High-Res Audio oraz bezstratnym, a tymczasem tuż po tamtym ogłoszeniu Apple Music zdołało wprowadzić te funkcje (bez zmiany ceny), a Amazon przestał pobierać dodatkowe opłaty za muzykę w tej jakości.

Spekuluje się, że opóźnienie z wprowadzeniem planu Spotify HiFi wynika z batalii o uzyskanie praw do streamingu, a Bloomberg potwierdza, że Spotify nie ma umów ze wszystkimi największymi wytwórniami, aby wprowadzić to, co planuje.

The Verge natomiast uważa, że w 2025 roku oferowanie muzyki o wyższym próbkowaniu to będzie za mało, by przyciągnąć nowych użytkowników. Wynika to z tego, że wielu osobom trudno odróżnić jakość audio między skompresowanym a bezstratnym formatem, co może również wynikać z braku odpowiedniego sprzętu, który pozwoliłby docenić tę różnicę w jakości.

Dlatego też według najnowszych doniesień Spotify HiFi nie ukaże się w pierwotnej formie, lecz będzie opcjonalnym mini-planem abonamentowym zwanym Music Pro. Spekuluje się, że mógłby zawierać możliwość kupowania biletów we wcześniejszym dostępie po nawet narzędzia dla DJ-ów do remiksowania. Mówi się również o narzędziach optymalizacyjnych muzyki dla konkretnych modelów słuchawek i głośników/zestawów audio, jak również opcji karaoke. Wszystkie z tych funkcji były wymieniane w najnowszych doniesieniach na temat Spotify Music Pro. W jednym z ostatnich artykułów na ten temat Bloomberg napisał, że Spotify chce wprowadzać owe funkcje fazami i poszerzać paletę możliwości Music Pro wraz z upływem czasu.

Music Pro ma kosztować połowę obecnego abonamentu Premium, czyli w chwili publikacji jest to 50 proc. od 23,99 zł, a więc obydwa abonamenty wyniosłyby ok. 36 zł miesięcznie.