Słuchasz dużo muzyki? Popularna aplikacja robi rewolucję
Spotify HiFi ma zostać wprowadzony już wkrótce. Plan abonamentowy z nowymi funkcjami był przygotowywany od lat i według The Verge jest już na ostatniej prostej by trafić do użytkowników.

Czy Spotify HiFi (teraz Music Pro) zdoła dogonić konkurencję po latach opóźnień?
Abonament Spotify HiFi ma być wprowadzony do użytku w ciągu kilku najbliższych miesięcy w 2025, ponad 4 lata po jego zapowiedzi (22 lutego 2021 r.), tym razem pod inną nazwą.
W tym czasie konkurenci Spotify zdołali przeskoczyć szwedzkiego giganta, który teraz sam będzie musiał nadrabiać dystans. Spotify HiFi obiecywał wyższą jakość muzyki w formatach High-Res Audio oraz bezstratnym, a tymczasem tuż po tamtym ogłoszeniu Apple Music zdołało wprowadzić te funkcje (bez zmiany ceny), a Amazon przestał pobierać dodatkowe opłaty za muzykę w tej jakości.



Spekuluje się, że opóźnienie z wprowadzeniem planu Spotify HiFi wynika z batalii o uzyskanie praw do streamingu, a Bloomberg potwierdza, że Spotify nie ma umów ze wszystkimi największymi wytwórniami, aby wprowadzić to, co planuje.
The Verge natomiast uważa, że w 2025 roku oferowanie muzyki o wyższym próbkowaniu to będzie za mało, by przyciągnąć nowych użytkowników. Wynika to z tego, że wielu osobom trudno odróżnić jakość audio między skompresowanym a bezstratnym formatem, co może również wynikać z braku odpowiedniego sprzętu, który pozwoliłby docenić tę różnicę w jakości.
Dlatego też według najnowszych doniesień Spotify HiFi nie ukaże się w pierwotnej formie, lecz będzie opcjonalnym mini-planem abonamentowym zwanym Music Pro. Spekuluje się, że mógłby zawierać możliwość kupowania biletów we wcześniejszym dostępie po nawet narzędzia dla DJ-ów do remiksowania. Mówi się również o narzędziach optymalizacyjnych muzyki dla konkretnych modelów słuchawek i głośników/zestawów audio, jak również opcji karaoke. Wszystkie z tych funkcji były wymieniane w najnowszych doniesieniach na temat Spotify Music Pro. W jednym z ostatnich artykułów na ten temat Bloomberg napisał, że Spotify chce wprowadzać owe funkcje fazami i poszerzać paletę możliwości Music Pro wraz z upływem czasu.
Music Pro ma kosztować połowę obecnego abonamentu Premium, czyli w chwili publikacji jest to 50 proc. od 23,99 zł, a więc obydwa abonamenty wyniosłyby ok. 36 zł miesięcznie.