Debiutuje rSIM. Pomoże w rozwiązaniu problemów z łącznością

Karta SIM to jeden z najważniejszych elementów telefonu komórkowego, bez którego nie działa łączność 4G czy 5G, nie można też do nikogo dzwonić ani przesyłać SMS-ów. Na rynek trafia jej nowy rodzaj, rSIM, przygotowany we współpracy z Deutsche Telekom IoT oraz Tele2 IoT. Ma to poprawić łączność sieciową dla urządzeń IoT oraz mobilnego Internetu.

Marian Szutiak (msnet)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Debiutuje rSIM. Pomoże w rozwiązaniu problemów z łącznością

Karta rSIM (Resilient SIM), innowacja firmy CSL Group, wykorzystuje nową opatentowaną technologię do sprawdzania własnej łączności sieciowej i automatycznego przełączania dostawców w przypadku wystąpienia zakłóceń, minimalizując tym samym ryzyko rozłączenia karty SIM i urządzenia w przypadku awarii sieci. Dzięki dwóm niezależnym profilom operatora komórkowego, przechowywanym na jednej karcie SIM, rSIM znacznie zmniejsza ryzyko przerw w działaniu, przełączając się na zapasowy profil operatora komórkowego w przypadku wykrycia awarii. Karta SIM oferuje dwa poziomy odporności, umożliwiając bezproblemowy roaming poza krajem urządzenia, a także proaktywne rozwiązanie zapewniające nieprzerwany dostęp do Internetu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwszymi na świecie partnerami rSIM w zakresie łączności będą Deutsche Telekom IoT i Tele2 IoT, udostępniający profile niezależnych operatorów w ramach swojej grupy. W ten sposób mają zapewnić prawdziwą odporność odbiorcom na całym świecie.

Debiutuje rSIM. Pomoże w rozwiązaniu problemów z łącznością

rSIM połączy najlepsze w swojej klasie innowacje w zakresie kart SIM z opatentowaną technologią, aby pomóc operatorom komórkowym lepiej obsługiwać klientów. Globalny dostawca technologii SIM będzie kierował konstrukcją i produkcją produktów, a także zapewniał wspierające systemy SIM, które umożliwią bezprzewodową aktualizację kart rSIM. W ramach tego priorytetowo potraktuje zgodność z GSMA, aby zoptymalizować kompatybilność urządzeń i operatorów.

Wprowadzenie rSIM jest następstwem serii znaczących i głośnych awarii sieci. W miarę jak operatorzy komórkowi (MNO) inwestują w modernizację swoich sieci rdzeniowych z 2G i 3G do 4G i 5G, okresy nieplanowanych przestojów stają się coraz częstsze. Niedawna awaria w Australii pozostawiła klientów odłączonych od sieci. 12-godzinna przerwa w działaniu sieci w listopadzie 2023 roku dotknęła ponad 10 milionów osób, powodując między innymi załamanie australijskiej służby zdrowia czy problemy w sieciach kolejowych. rSIM zapewnia rozwiązanie działające w czasie rzeczywistym, które pozwala złagodzić krytyczne przerwy w łączności i związane z nimi zakłócenia.

W 2023 roku istniało około 2 miliardów połączeń komórkowych IoT, a w 2033 roku liczba ta wzrośnie do około 7 miliardów. W miarę jak coraz więcej branż uzależnia się od IoT, awarie sieci mobilnych stają się coraz bardziej powszechne, ponieważ łączy się z nimi więcej urządzeń. Te zwiększone zakłócenia wpływają na wszystkie branże, ale największy wpływ widać w sektorach krytycznych, w których zagrożone jest życie i infrastruktura, na przykład teleopieka i krytyczna infrastruktura krajowa (CNI). Współpracując z naszymi najlepszymi w swojej klasie globalnymi partnerami nad rozwojem, budową i wdrażaniem rSIM, nasze innowacyjne podejście z dwiema kartami SIM i dwoma rdzeniami zapewni rozwiązanie, które zarówno monitoruje zakłócenia, jak i szybko na nie reaguje.

– powiedział Richard Cunliffe, dyrektor ds. produktów i innowacji w rSIM

Innowacyjne podejście rSIM do zgodności ze standardami zapewnia jego możliwość dostosowania do zmieniających się standardów GSMA. Obejmie to opracowanie w 2025 roku wersji zgodnej ze standardami SGP.32, które stanowią integralną część zdalnego udostępniania eSIM dla urządzeń IoT, w szczególności tych z ograniczeniami sieci lub interfejsu użytkownika.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.rsim.com.