Czy to koniec tanich zakupów na Temu i Shein? Nadchodzi nowa era

Temu i Shein rezygnują z wydatków na reklamę w USA, ponieważ boją się ceł. Czy to oznacza, że ich produkty podrożeją?

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Czy to koniec tanich zakupów na Temu i Shein? Nadchodzi nowa era

Koniec tanich zakupów?

Sprzedawcy internetowi także podnoszą ceny po tym, jak Donald Trump zakończył zwolnienie "de minimis" dla tanich przesyłek z Chin oraz Hongkongu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Internetowi sprzedawcy, których handel opierał się na wysyłaniu tanich towarów z Chin bezpośrednio do amerykańskich klientów, do niedawna prężnie działali z kampaniami reklamowymi. Jednak na mocy rozporządzenia Trumpa, od 2 maja ich sprzedaż o wartości poniżej 800 dolarów nie będzie już zwolniona z cła. 

Na Temu i Shein będzie drożej?

W związku z tym, Temu i Shein zamierzają podnieść ceny produktów, bowiem nowe prawa zwiększy ich koszty. Obniżają także wydatki na reklamy w internecie. 

Jak wynika z danych firmy Sensor Tower, średnie dzienne wydatki Temu na reklamy na Facebooku, Instagramie, TikToku, X, Snap i YouTube spadły łącznie o 31% w ciągu 2 tygodni od 31 marca do 13 kwietnia w porównaniu z ubiegłym miesiącem. 

Podobnie sprawa ma się z platformą Shein. Jej dzienne wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych takich, jak: Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest oraz Youtube,  spadły łącznie o 19%. 

Mark Ballard, dyrektor ds. badań marketingu cyfrowego powiedział, że Temu 12 kwietnia znacznie też ograniczyło liczbę reklam w Google Shopping. 

Jak donosi The Guardian, na ten moment, Meta odmówiła komentarza, a przedstawiciele Google, Temu i Shein także jeszcze nie wypowiedzieli się oficjalnie w tej kwestii.