Nie tylko telefony, czyli Huawei zdobywa kolejny lokalny rynek

Największą siłą Huaweia jest rynek chiński. Dominacja w sektorze telefonów jest tam tak duża, że lokalni konkurenci musza szukać szczęścia za granicą. Teraz Huawei zdobył lokalny rynek elektroniki noszonej.

Michał Świech (Isand)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Nie tylko telefony, czyli Huawei zdobywa kolejny lokalny rynek

Huawei na rynku chińskim bez problemu osiąga takie wyniki jak 42% w segmencie smartfonów. To właśnie w ten sposób do ekspansji zagranicznej zmuszone zostały takie marki jak Xiaomi, Oppo czy Vivo. Teraz jednak według IDC Huawei zdobył chiński segment elektroniki noszonej. Strącił tym samym z stronu dawnego władcę - Xiaomi. Cały tamtejszy rynek zanotował sprzedaży w pierwszym kwartale 2020, jednak tacy producenci jak Huawei czy Apple zanotowali wzrosty.

Dalsza część tekstu pod wideo
Producent 1Q2020
- liczba urządzeń (tys)
1Q2020
- udział w rynku
1Q2019
- liczba urządzeń (tys)
1Q2019
- udział w rynku
Zmiana
Huawei 4282 24,3% 3605 18,1% +18,8%
Xiaomi 4144 23,5% 4171 21,0% -0,6%
Apple 2848 16,2% 2473 12,4% +15,2%
LifeSense 785 4,5% 454 2,3% +72,9%
BBK Electronics 765 4,3% 1448 7,3% -47,1%
Inni 4792 27,2% 7718 38,8% -37,9%
Razem 17616 100% 19862 100% -11,3%
Pokaż więcej

Ostatni kwartał należał do trzech producentów: Huaweia, Apple'a oraz LifeSense. Xiaomi znajduje się w stagnacji, natomiast koncern BBK Electronics (znany jako właściciel takich marek jak Oppo, Vivo, Realme i OnePlus) znajduje się w głębokiej defensywie. Spadek ogólnej sprzedaży jest oczywiście skutkiem koronawirusa. Teraz jednak Chiny nie mają już żadnego problemu, możemy zatem spodziewać się powrotu na ścieżkę wzrostu. Co się stanie jeśli z całego segmentu pozostawimy wyłącznie inteligentne zegarki? Wtedy dominacja Huaweia tylko rośnie. Jego udział rynkowy sięga 48%. Na drugim miejscu jest Apple ocierający się o 15%, natomiast dopiero trzeci jest Xiaomi z 6%.