Nie tylko telefony, czyli Huawei zdobywa kolejny lokalny rynek
Największą siłą Huaweia jest rynek chiński. Dominacja w sektorze telefonów jest tam tak duża, że lokalni konkurenci musza szukać szczęścia za granicą. Teraz Huawei zdobył lokalny rynek elektroniki noszonej.

Huawei na rynku chińskim bez problemu osiąga takie wyniki jak 42% w segmencie smartfonów. To właśnie w ten sposób do ekspansji zagranicznej zmuszone zostały takie marki jak Xiaomi, Oppo czy Vivo. Teraz jednak według IDC Huawei zdobył chiński segment elektroniki noszonej. Strącił tym samym z stronu dawnego władcę - Xiaomi. Cały tamtejszy rynek zanotował sprzedaży w pierwszym kwartale 2020, jednak tacy producenci jak Huawei czy Apple zanotowali wzrosty.
Producent | 1Q2020 - liczba urządzeń (tys) |
1Q2020 - udział w rynku |
1Q2019 - liczba urządzeń (tys) |
1Q2019 - udział w rynku |
Zmiana |
Huawei | 4282 | 24,3% | 3605 | 18,1% | +18,8% |
Xiaomi | 4144 | 23,5% | 4171 | 21,0% | -0,6% |
Apple | 2848 | 16,2% | 2473 | 12,4% | +15,2% |
LifeSense | 785 | 4,5% | 454 | 2,3% | +72,9% |
BBK Electronics | 765 | 4,3% | 1448 | 7,3% | -47,1% |
Inni | 4792 | 27,2% | 7718 | 38,8% | -37,9% |
Razem | 17616 | 100% | 19862 | 100% | -11,3% |
Ostatni kwartał należał do trzech producentów: Huaweia, Apple'a oraz LifeSense. Xiaomi znajduje się w stagnacji, natomiast koncern BBK Electronics (znany jako właściciel takich marek jak Oppo, Vivo, Realme i OnePlus) znajduje się w głębokiej defensywie. Spadek ogólnej sprzedaży jest oczywiście skutkiem koronawirusa. Teraz jednak Chiny nie mają już żadnego problemu, możemy zatem spodziewać się powrotu na ścieżkę wzrostu. Co się stanie jeśli z całego segmentu pozostawimy wyłącznie inteligentne zegarki? Wtedy dominacja Huaweia tylko rośnie. Jego udział rynkowy sięga 48%. Na drugim miejscu jest Apple ocierający się o 15%, natomiast dopiero trzeci jest Xiaomi z 6%.


