DAJ CYNK

Wyniki Xiaomi za 1Q2020. Chiński producent odnotował wzrost przychodów i zysków

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Xiaomi wyniki 1Q2020

Firma Xiaomi ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Chiński producent przez rok osiągnął solidny wzrost we wszystkich segmentach biznesowych.

Firma Xiaomi osiągnęła w miesiącach styczeń - marzec 2020 roku łączne przychody w wysokości 49,7 mld juanów (7,01 mld dolarów), o 13,6% więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Zysk brutto chińskiego producenta smartfonów i sprzętu IoT wyniósł 7,56 mld juanów (1,07 mld dolarów), aż o 44,9% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto osiągnął wartość 2,3 mld juanów (0,32 mld dolarów), co stanowi wynik o 10,6% lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednocześnie Xiaomi przeznaczyło 1,9 mld juanów (0,27 mld dolarów) na badania i rozwój (+13,4% rok do roku).

Zobacz: Xiaomi oficjalnie prezentuje wzmocniony smartwatch Amazfit Ares. Tani, ale świetnie wyposażony
Zobacz: Xiaomi zapowiada światową premierę MIUI 12. Jakie smartfony dostaną aktualizację?

- Chociaż branża stoi przed poważnymi wyzwaniami, Grupa nadal doświadczyła wzrostu we wszystkich segmentach pomimo pogorszenia koniunktury na rynku, co w pełni odzwierciedla elastyczność, odporność i konkurencyjność modelu biznesowego Xiaomi. W pierwszym kwartale 2020 roku z powodzeniem wyemitowaliśmy pierwszą obligację w dolarach amerykańskich, która była 7,5 razy przepłacona; w tym roku ponownie pojawiliśmy się na liście "Forbes Global 2000", co podkreśla uznanie Xiaomi na międzynarodowym rynku kapitałowym. Wierzymy, że kryzys jest ostatecznym papierkiem lakmusowym dla wartości firmy, modelu biznesowego i potencjału wzrostu. W miarę jak skutki pandemii zaczynają się zmniejszać, będziemy nadal koncentrować się na strategii "5G + AIoT" i wzmocnić naszą skalę inwestycji, aby umożliwić wszystkim na świecie cieszyć się lepszym życiem dzięki innowacyjnej technologii.

- powiedział Lei Jun, założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi

Smartfony Xiaomi i Redmi sprzedają się coraz lepiej

W I kwartale 2020 roku przychody Xiaomi w segmencie smartfonów osiągnęły wartość 30,3 mld juanów (4,27 mld dolarów), o 12,3% więcej niż rok wcześniej. W raportowanym okresie na światowe rynki trafiło 29,2 mln sztuk smartfonów chińskiego producenta, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 4,7%. Dało to Xiaomi czwarte miejsce na świecie, według firmy Canalys.

Zobacz: Rynek smartfonów w Polsce i na świecie w 1Q2020 według Canalys. Samsung wciąż na czele
Zobacz: Według IDC to Xiaomi jest liderem polskiego rynku smartfonów

Xiaomi kontynuowało realizację swojej strategii podwójnej marki, która przyniosła doskonałe wyniki w pierwszym kwartale 2020 roku. Dostawy smartfonów Mi 10 i Mi 10 Pro przekroczyły 1 milion sztuk dwa miesiące po ich debiucie w lutym 2020 roku. Marka Redmi nadal wprowadzała wysoce konkurencyjne produkty w różnych cenach, takie między innymi jak Redmi K30 Pro i Redmi K30 Pro Zoom Edition. Korzystając z bardzo dobrej sprzedaży Redmi Note 8, drugiego najlepiej sprzedającego się modelu smartfonu na świecie w pierwszym kwartale 2020 według Canalys, Xiaomi wprowadziło Redmi Note 9S i Redmi Note 9 Pro na rynki zagraniczne.

 

Inne biznesy Xiaomi też na plusie

Dział IoT i lifestyle Xiaomi osiągnął w 1Q2020 przychody w wysokości 13,0 mld juanów (1,83 mld dolarów), o 7,8% więcej niż rok wcześniej. Przychody z usług internetowych wyniosły 5,9 mld juanów (0,83 mld dolarów), co oznacza wzrost o 38,6% w ujęciu rocznym.

Przychody Xiaomi na rynkach zagranicznych wyniosły w I kwartale 2020 roku 24,8 mld juanów (3,50 mld dolarów). Szczególnie dobrze Xiaomi radzi sobie na rynku w Indiach, gdzie w 1Q2020 miało udział na poziomie 31,2%.

Zobacz: Wyniki Samsunga za 1Q2020 - nowe modele 5G ograniczyły straty spowodowane koronawirusem
Zobacz: Huawei chwali się zyskiem za ostatni kwartał

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Xiaomi