Wyniki Xiaomi za 1Q2020. Chiński producent odnotował wzrost przychodów i zysków
Firma Xiaomi ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Chiński producent przez rok osiągnął solidny wzrost we wszystkich segmentach biznesowych.

Firma Xiaomi osiągnęła w miesiącach styczeń - marzec 2020 roku łączne przychody w wysokości 49,7 mld juanów (7,01 mld dolarów), o 13,6% więcej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Zysk brutto chińskiego producenta smartfonów i sprzętu IoT wyniósł 7,56 mld juanów (1,07 mld dolarów), aż o 44,9% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto osiągnął wartość 2,3 mld juanów (0,32 mld dolarów), co stanowi wynik o 10,6% lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednocześnie Xiaomi przeznaczyło 1,9 mld juanów (0,27 mld dolarów) na badania i rozwój (+13,4% rok do roku).
Zobacz: Xiaomi oficjalnie prezentuje wzmocniony smartwatch Amazfit Ares. Tani, ale świetnie wyposażony
Zobacz: Xiaomi zapowiada światową premierę MIUI 12. Jakie smartfony dostaną aktualizację?



- Chociaż branża stoi przed poważnymi wyzwaniami, Grupa nadal doświadczyła wzrostu we wszystkich segmentach pomimo pogorszenia koniunktury na rynku, co w pełni odzwierciedla elastyczność, odporność i konkurencyjność modelu biznesowego Xiaomi. W pierwszym kwartale 2020 roku z powodzeniem wyemitowaliśmy pierwszą obligację w dolarach amerykańskich, która była 7,5 razy przepłacona; w tym roku ponownie pojawiliśmy się na liście "Forbes Global 2000", co podkreśla uznanie Xiaomi na międzynarodowym rynku kapitałowym. Wierzymy, że kryzys jest ostatecznym papierkiem lakmusowym dla wartości firmy, modelu biznesowego i potencjału wzrostu. W miarę jak skutki pandemii zaczynają się zmniejszać, będziemy nadal koncentrować się na strategii "5G + AIoT" i wzmocnić naszą skalę inwestycji, aby umożliwić wszystkim na świecie cieszyć się lepszym życiem dzięki innowacyjnej technologii.
- powiedział Lei Jun, założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi
Smartfony Xiaomi i Redmi sprzedają się coraz lepiej
W I kwartale 2020 roku przychody Xiaomi w segmencie smartfonów osiągnęły wartość 30,3 mld juanów (4,27 mld dolarów), o 12,3% więcej niż rok wcześniej. W raportowanym okresie na światowe rynki trafiło 29,2 mln sztuk smartfonów chińskiego producenta, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 4,7%. Dało to Xiaomi czwarte miejsce na świecie, według firmy Canalys.
Zobacz: Rynek smartfonów w Polsce i na świecie w 1Q2020 według Canalys. Samsung wciąż na czele
Zobacz: Według IDC to Xiaomi jest liderem polskiego rynku smartfonów
Xiaomi kontynuowało realizację swojej strategii podwójnej marki, która przyniosła doskonałe wyniki w pierwszym kwartale 2020 roku. Dostawy smartfonów Mi 10 i Mi 10 Pro przekroczyły 1 milion sztuk dwa miesiące po ich debiucie w lutym 2020 roku. Marka Redmi nadal wprowadzała wysoce konkurencyjne produkty w różnych cenach, takie między innymi jak Redmi K30 Pro i Redmi K30 Pro Zoom Edition. Korzystając z bardzo dobrej sprzedaży Redmi Note 8, drugiego najlepiej sprzedającego się modelu smartfonu na świecie w pierwszym kwartale 2020 według Canalys, Xiaomi wprowadziło Redmi Note 9S i Redmi Note 9 Pro na rynki zagraniczne.
Inne biznesy Xiaomi też na plusie
Dział IoT i lifestyle Xiaomi osiągnął w 1Q2020 przychody w wysokości 13,0 mld juanów (1,83 mld dolarów), o 7,8% więcej niż rok wcześniej. Przychody z usług internetowych wyniosły 5,9 mld juanów (0,83 mld dolarów), co oznacza wzrost o 38,6% w ujęciu rocznym.
Przychody Xiaomi na rynkach zagranicznych wyniosły w I kwartale 2020 roku 24,8 mld juanów (3,50 mld dolarów). Szczególnie dobrze Xiaomi radzi sobie na rynku w Indiach, gdzie w 1Q2020 miało udział na poziomie 31,2%.