Pułapka na Polaka. Zagrożeni klienci PKO BP
Bank PKO BP ostrzega swoich klientów przed groźnymi działaniami cyberprzestępców. Jeżeli dostaniesz takiego maila, koniecznie to zgłoś.

Cyberprzestępcy często biorą na cel klientów dużych instytucji bankowych, finansowych, usługowych, czy rządowych. W ten sposób wysyłając do Polaków masowo wiadomości e-mail i SMS mają większą szansę, że trafią na osoby korzystające z usług podmiotu, pod który aktualnie się podszywają. Tym razem ich atak wycelowany został w klientów dużego banku.
PKO BP ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami.
Jak informuje PKO BP, cyberprzestępcy prowadzą dwie równoległe kampanie phishingowe, których ofiarami mogą paść klienci banku. Internauci mogą być adresatami fałszywych wiadomości e-mail o tytule "Bank-Polski: WERYFIKACJA KONTA" z adresu iPko



Druga kampania opiera się na wiadomościach pod tytułem "Wymagane działanie — Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana". Tutaj PKO BP zaznacza, że nadawca może być różny i za przykład podają adres PKO Bank Polski
PKO BP zaznacza jednocześnie, że nie jest autorem żadnych z tych wiadomości.