Skorzystał z BLIKA. Przez błąd zapłacił za nieswoje zakupy
Mężczyzna na zakupach w sklepie stacjonarnym chciał zapłacić za zakupy za pomocą BLIKA. Doszło jednak do nietypowej pomyłki i zapłacił za zamówienie kogoś innego. Jak to możliwe?

Nietypową pomyłkę związaną z systemem płatności BLIK opisał serwis Niebezpiecznik. Ten w jednym z popularnych dyskontów chciał zapłacić za zakupy za pomocą BLIKA. Wybrał odpowiednią opcję przy kasie samoobsługowej, wpisał kod, a następnie zatwierdził transakcję na telefonie. Problem w tym, że zapłacił za zamówienie z restauracji kogoś zupełnie innego.
Pomyłka BLIK
Jak do tego doszło? Sprawa początkowo wydawała się dziwna. Wiadomo było, że doszło do jakiejś pomyłki, ale kwestią otwartą pozostawało, czy to wina użytkownika, czy samego systemu. Wyjaśnienie okazało się dużo prostsze.



Oczywiście winę częściowo można zrzucić na samego użytkownika, który nie spojrzał dokładnie na ekran i zaakceptował nieswoją transakcję. Zrobił to jednak odruchowo, w końcu w tym samym czasie podał numer BLIK przy kasie, więc nie spodziewał się, że stanie się coś takiego. Tylko jak to się stało, że zapłacił za zakupy kogoś innego?
Okazuje się, że druga osoba w tym samym czasie składała zamówienie na pyszne.pl. Również wybrała płatność za pomocą BLIKA. System prawdopodobnie wygenerował bardzo podobny kod. Klient, w trakcie wpisywania go, musiał się pomylić i przez przypadek wpisał taki sam kod, jaki otrzymał mężczyzna w sklepie. Pech chciał, że doszło do tego w tym samym momencie.
Po dokładnej analizie Pana sprawy, Zespół BLIK zaobserwował, że doszło do sytuacji, w której inny użytkownik wpisał wygenerowany przez Pana kod. Zbieg czasu był na tyle niefortunny, że doszło do zaakceptowania przez Pana płatności innego użytkownika pyszne.pl.
Tak naprawdę wszystko było zapewne bardzo niefortunnym zbiegiem okoliczności. Teraz mężczyzna musi zgłosić się do swojego banku o pozyskanie danych osobowych osoby, za której zakupy zapłacił, aby odzyskać środki.