Konto na selfie założysz również w PKO Banku Polskim
W PKO Banku Polskim można już założyć konto na selfie. Wystarczy do tego aplikacja mobilna IKO oraz kilkanaście minut. W taki sposób założymy PKO Konto dla Młodych, PKO Konto za Zero lub PKO Konto bez Granic.

- Założenie konta na selfie to kolejna funkcja, która czyni IKO aplikacją jeszcze bardziej atrakcyjną dla klienta. Nowe funkcje w zdalnych kanałach dostępu to wynik konsekwentnej cyfryzacji PKO Banku Polskiego, której celem jest umożliwienie klientom korzystania z banku o dowolnej porze z dowolnego miejsca. Sukcesywnie dostarczamy klientom nowe narzędzia zdalnego bankowania stojące na najwyższym światowym poziomie technologicznym i użytkowym. Coraz więcej osób przekonuje się do nich i dzięki temu obserwujemy stale rosnącą liczbę klientów banku korzystających z tych innowacji.
- powiedział Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO BP
Zobacz: Rusza platforma samochodowa Grupy PKO Banku Polskiego
Zobacz: PKO BP zapowiada nową wersję serwisu iPKO. Będzie bardziej mobilnie



Konto na selfie można otworzyć bez wychodzenia z domu i bez czekania na kuriera. Wystarczy zainstalować aplikację mobilną IKO. Po uruchomieniu aplikacji należy uzupełnić podstawowe dane we wniosku o otwarcie konta oraz dokonać weryfikacji w trzech krokach:
- wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku,
- zrobić zdjęcie dowodu osobistego z obu stron,
- zrobić zdjęcie swojej twarzy.
Bank zapewnia, że proces jest bezpieczny. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu. Cały proces trwa około kilkunastu minut. Umowa z bankiem jest wysyłana na e-mail klienta w momencie składania wniosku i wyświetlana po weryfikacji wszystkich danych i tożsamości. Po zawarciu umowy online, bank przekazuje klientowi dane do pierwszego logowania do konta e-mailem i SMS-em. Od tej chwili można korzystać ze wszystkich funkcji konta, takich jak płatności i wypłaty BLIK, przelewy krajowe i zagraniczne oraz płatności zbliżeniowe telefonem. Tylko niektóre funkcje, na przykład e-Urząd, będą wymagały dodatkowego potwierdzenia tożsamości w oddziale.
Kolejne nowości w drodze
Niedługo pojawi się kolejna nowość - usługa wideodoradcy online, którą bank oferuje obecnie firmom, będzie dostępna również dla klientów indywidualnych. Uruchomienie pilotażu tej usługi (dla klientów indywidualnych), w którym weźmie udział kilkuset doradców PKO, jest planowane jeszcze w lipcu tego roku. W trakcie wideorozmowy z doradcą będzie można uzyskać informacje o produktach bankowych, kupić kartę kredytową lub zaciągnąć pożyczkę. Kolejne produkty w ramach tego programu będą udostępniane stopniowo w najbliższej przyszłości.