Microsoft przenosi serwery Minecrafta z chmury Amazonu do własnej


Minecraft został kupiony przez Microsoft w 2014 roku, ale do tej pory infrastruktura gry działa w chmurze Amazonu. Okazuje się, że nawet dla Microsoftu przeniesienie tak dużego projektu do własnej chmury to nie lada wyzwanie. Nie chodzi jednak wyłącznie o możliwości techniczne.

Anna Rymsza (Xyrcon)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Microsoft przenosi serwery Minecrafta z chmury Amazonu do własnej

Po sześciu latach Microsoft w końcu przymierza się do przeniesienia infrastruktury Minecrafta do własnej chmury – Microsoft Azure. Nie znaczy to, że właściciel Minecrafta siedział przez te lata bezczynnie. Przez cały ten czas trwały przygotowania i krok po kroku przenoszone były pojedyncze usługi. Migracja zostanie ostatecznie zakończona do końca 2020 roku w taki sposób, by dla graczy było to zupełnie niewidoczne.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mojang zaczął korzystać z chmury Amazon AWS jeszcze zanim został kupiony przez Microsoft za 2,5 miliarda dolarów. Chmura jest wykorzystywana do przechowywania danych usługi Minecraft Realms – prywatnych światów, gdzie gracze mogą bawić się ze znajomymi.

Przeniesienie Minecraft Realms do własnej chmury Microsoft jest całkowicie logiczne. W świecie dużych korporacji to wręcz dziwne, że tak ważna część rozrywkowego biznesu Microsoftu po sześciu latach wciąż korzysta z zewnętrznych usług i daje zarobić konkurencji.

Dlaczego Microsoft nie zrobił tego od razu? Ma to związek z kulturą i klimatem, w jakim rozwijany był Minecraft. Microsoft mógł od razu po przejęciu studia Mojang zarządzić przeprowadzkę, przepisać Minecrafta z Javy na C i „pokazać, jak to robią duzi chłopcy”, o czym mówił niedawno w wywiadzie Matt Booty z Microsoft Studios. Nie tędy droga. Microsoft kupił nie tylko grę, ale i klimat, który ją otacza. Trudno byłoby go odtworzyć w korporacyjnej strukturze.

Minecraft jest obecnie najpopularniejszą grą świata – sprzedało się 200 mln kopii, każdego miesiąca gra w nią 126 mln osób.