PKO Bank Polski udostępnia open banking w IKO na iOS

Użytkownicy aplikacji IKO na urządzeniach z systemem iOS mogą w niej podpiąć swoje konta w wybranych innych bankach. Wszystko dzięki otwartej bankowości.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO Bank Polski udostępnia open banking w IKO na iOS

Otwarta bankowość (open banking) jest już dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z aplikacji IKO na iPhone'ach, czyli smartfonach z systemem iOS. Dzięki temu mogą oni mieć wgląd do swoich kont w innych bankach w jednym miejscu. Otwarta bankowość to również szybsze pożyczki i ciekawsze oferty jeszcze lepiej dopasowane do Twoich potrzeb, dzięki informacji na przykład o historii transakcji z kont w innych bankach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Aktualnie można podpiąć w IKO swoje konto Inteligo oraz konta prowadzone przez BNP Paribas, Millennium, Pekao, mBank, Santander i Alior Bank, w tym T-Mobile Usługi Bankowe. PKO BP obiecuje, że lista banków będzie systematycznie poszerzana.

Jak podpiąć konto z innego banku w aplikacji IKO?

  1. Na stronie głównej aplikacji IKO przesuń kafel z kontami lub przejdź do Moje produkty -> Konta i wybierz kafel „Podepnij konta z innych banków", skrót „+” albo menu kontekstowe (ikona z 3 kropkami).
  2. Wybierz z listy bank, w którym masz konto. Następnie określ sposób dodawania konta: możesz wpisać numer konta „ręcznie” lub wybrać go na stronie swojego banku – druga opcja jest prostsza.
  3. Zaakceptuj:
    • Regulamin świadczenia przez PKO Bank Polski usługi dostępu informacji o rachunku (AIS) wyrażasz tylko raz (obowiązkowa),
    • świadczenie usługi dostępu informacji o rachunku (AIS) – zgodę wyrażasz za każdym razem, gdy podpinasz konto z innego banku (obowiązkowa),
    • przetwarzanie danych pozyskanych w ramach usługi AIS oraz marketing kanałami elektronicznymi, dzięki którym będziemy mogli zaproponować Ci oferty jeszcze lepiej dopasowane do Twoich potrzeb (opcjonalne).
  4. Bank przekieruje Cię na stronę uwierzytelnienia do Twojego konta w innym banku – przygotuj dane do logowania i potwierdź podpięcie rachunku w aplikacji IKO.
  5. Po powrocie do aplikacji IKO zobaczysz podpięte konto obok swoich pozostałych rachunków na stronie głównej i w Moich produktach.