PKO Bank Polski udostępnia open banking w IKO na iOS
Użytkownicy aplikacji IKO na urządzeniach z systemem iOS mogą w niej podpiąć swoje konta w wybranych innych bankach. Wszystko dzięki otwartej bankowości.

Otwarta bankowość (open banking) jest już dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego, którzy korzystają z aplikacji IKO na iPhone'ach, czyli smartfonach z systemem iOS. Dzięki temu mogą oni mieć wgląd do swoich kont w innych bankach w jednym miejscu. Otwarta bankowość to również szybsze pożyczki i ciekawsze oferty jeszcze lepiej dopasowane do Twoich potrzeb, dzięki informacji na przykład o historii transakcji z kont w innych bankach.
Zobacz: Sandbox Blockchain - rusza nabór do piaskownicy technologicznej, stworzonej przy udziale PKO BP i innych instytucji finansowych
Zobacz: Nowe możliwości Kantoru w PKO Banku Polskim



Aktualnie można podpiąć w IKO swoje konto Inteligo oraz konta prowadzone przez BNP Paribas, Millennium, Pekao, mBank, Santander i Alior Bank, w tym T-Mobile Usługi Bankowe. PKO BP obiecuje, że lista banków będzie systematycznie poszerzana.
Jak podpiąć konto z innego banku w aplikacji IKO?
- Na stronie głównej aplikacji IKO przesuń kafel z kontami lub przejdź do Moje produkty -> Konta i wybierz kafel „Podepnij konta z innych banków", skrót „+” albo menu kontekstowe (ikona z 3 kropkami).
- Wybierz z listy bank, w którym masz konto. Następnie określ sposób dodawania konta: możesz wpisać numer konta „ręcznie” lub wybrać go na stronie swojego banku – druga opcja jest prostsza.
- Zaakceptuj:
- Regulamin świadczenia przez PKO Bank Polski usługi dostępu informacji o rachunku (AIS) wyrażasz tylko raz (obowiązkowa),
- świadczenie usługi dostępu informacji o rachunku (AIS) – zgodę wyrażasz za każdym razem, gdy podpinasz konto z innego banku (obowiązkowa),
- przetwarzanie danych pozyskanych w ramach usługi AIS oraz marketing kanałami elektronicznymi, dzięki którym będziemy mogli zaproponować Ci oferty jeszcze lepiej dopasowane do Twoich potrzeb (opcjonalne).
- Bank przekieruje Cię na stronę uwierzytelnienia do Twojego konta w innym banku – przygotuj dane do logowania i potwierdź podpięcie rachunku w aplikacji IKO.
- Po powrocie do aplikacji IKO zobaczysz podpięte konto obok swoich pozostałych rachunków na stronie głównej i w Moich produktach.