Sprawa z bonem wraca jak bumerang. 38-latka straciła 6000 zł

Do kolejnego oszustwa internetowego doszło w Kościerzynie. Sprawca wyłudził od 38-letniej mieszkanki kwotę 6000 złotych. Policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę i ostrzegają przed falą tego typu przestępstw. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
5
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Sprawa z bonem wraca jak bumerang. 38-latka straciła 6000 zł

Minionej doby, mundurowi z Kościerzyna otrzymali zgłoszenie oszustwa internetowego od 38-letniej kobiety. Z relacji poszkodowanej wynika, że wszystko zaczęło się od telefonu od znajomego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przelew w formie bonu turystycznego

Do kobiety zadzwonił mężczyzna, który podał się za jej znajomego. Od słowa do słowa, poprosił o przesłanie pieniędzy w formie bonu turystycznego. Kobieta nie upewniając się wcześniej, czy faktycznie rozmawia ze swoim znajomym, wykonała i zautoryzowała przelew na umówioną kwotę. Jak tylko doszło do transakcji, znajomy momentalnie zakończył rozmowę i urwał kontakt. To typowe zachowanie dla oszustów. 

Jak uchronić się przed oszustwami tego typu?

  1. Trzymaj w tajemnicy dane osobowe. Nie podawaj nigdy kodów BLIK, ani bonów przez telefon. Nie ujawniaj żadnych danych osobom, które dzwonią i proszą o pieniądze.
  2. Zawsze sprawdzaj tożsamość rozmówcy. Rozłącz się i zadzwoń samodzielnie do danej osoby, zadaj jej pytania, aby upewnić się, że faktycznie masz do czynienia z tym, za kogo się podaje, zweryfikuj tożsamość osoby, szczególnie, jeśli w grę wchodzą pieniądze. 
  3. Nie działaj pod presją czasu. Tu przyda ci się rozwaga i chwila na przemyślenie całej sytuacji. Weź kilka głębokich oddechów i nie działaj pochopnie. 
  4. Oszustwo zgłaszaj na policję. Oszuści nie powinni pozostawać bezkarni. Nie pozwólmy im dalej nabierać innych ludzi. 

Jak najszybsze zgłoszenie sprawy, daje większą szansę na ustalenie sprawcy i odzyskanie utraconych pieniędzy.