Popularna sieć sklepów ofiarą ataków. Problem z płatnościami
Firma Marks and Spencer (M&S) poinformowała, że w ciągu ostatnich dni była celem ataków cybernetycznych, który spowodował kilka trudności, w związku z działaniem sklepu.

Brytyjski sklep poinformował, że w wyniku ataku hakerów, popularna usługa "Kliknij i odbierz" (Click and Collect) przestała poprawnie działać. Miały na to wpływ problemy techniczne oraz problem z płatnościami zbliżeniowymi. Wielu klientów w mediach społecznościowych narzekało na ogromne opóźnienia.
Dyrektor M&S przeprosił klientów za napotkane trudności w specjalnym komunikacie. Wyjaśnił w nim, że firma została "zmuszona" do tymczasowego wprowadzenia niewielkich zmian w funkcjonowaniu sklepu. Wszystko po to, aby jak najlepiej chronić klientów.



Nie ma potrzeby, aby Państwo, jako klienci, podejmowali jakiekolwiek działania. Jeśli sytuacja ulegnie zmianie, damy Państwu znać.
Z troski o klientów, o całym incydencie, powiadomiono także Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO), który jest brytyjskim organem odpowiadającym za nadzór danych osobowych.
Aby uspokoić inwestorów, firma poinformowała, że zatrudniła "zewnętrznych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, aby pomogli w zbadaniu incydentu i zarządzaniu nim". Ataki zgłoszono także Narodowemu Centrum Cyberbezpieczeństwa.
Klienci jeszcze przez jakiś czas będą musieli liczyć się z tym, że usługa "Kliknij i odbierz" będzie jeszcze przez jakiś czas ograniczona. Mogą także nastąpić problemy z realizacją kart podarunkowych oraz bonów w sklepach.
Incydent ten uświadamia nam po raz kolejny skalę problemu. Nawet duże organizacje, dysponujące wielkimi zasobami, nie są odporne na cyberataki. Naruszenia bezpieczeństwa firm wiążą się z uruchomieniem wielu kroków, w celu obrony przed potencjalnymi problemami.