Żabka z nową usługą. Szok, że to legalne
Modele subskrypcyjne to znak naszych czasów. Zamiast płacić jednorazowo większe kwoty, mamy niewielką opłatę abonamentową. Czasem jednak wszystko idzie niekoniecznie w dobrym kierunku.

Żabka z abonamentem na alkohol
O ile nikt nie miał większych uwag do subskrypcyjnej oferty na jedną kawę dziennie w sieci sklepów Żabka, o tyle nowa usługa pakietowa budzi wielkie kontrowersje. Od 23 kwietnia do 6 maja w Żabkach można pilotażowo wykupić subskrypcję na alkohol.
Działa to analogicznie do wspomnianych kaw — tutaj też można odebrać jedną sztukę dziennie przez okres objęty usługą. 24 piwa dostępne są tym sposobem w cenie 12. Ofertą objęte zostały zarówno piwa bezalkoholowe, jak i te zawierające alkohol.



Według regulaminu, klienci mogą odebrać jedno piwo dziennie, a do odbioru wystarczy kod QR w aplikacji. Mało tego, do pakietów przypisane są dodatkowe bonusy, jak jedne frytki z pieca czy nerkowce Haps.
Sieć sklepów zaprzecza, że to abonament
Sieć sklepów Żabka stanowczo zaprzecza, że mamy do czynienia z abonamentem. Przedstawiciele firmy utrzymują, że do czynienia mamy z pakietem i cała akcja realizowana jest zgodnie z obowiązującym prawem.
Oferta "24 piwa w cenie 12" nie jest abonamentem – jest ograniczona czasowo i nie ulega automatycznemu przedłużeniu. Informujemy ponadto, że zgodnie z obowiązującym prawem akcja skierowana jest wyłącznie do zamkniętej grupy zarejestrowanych, pełnoletnich użytkowników aplikacji Żappka
Warto w tym miejscu przypomnieć, że według obecnego stanu wiedzy nawet niewielkie, ale systematyczne dawki alkoholu powodują zmiany biochemiczne oraz metaboliczne w organizmie i mogą one prowadzić do rozwoju uzależnienia — choroby alkoholowej. Niezależnie jak nazwać nową ofertę subskrypcyjną Żabki, model jej działania może sprzyjać wzmacnianiu szkodliwych nawyków wśród konsumentów.