NVIDIA wprowadza DLSS 4. Ma oferować 8-krotny wzrost wydajności
Wraz z premierą kart graficznych GeForce RTX 50 NVIDIA zaprezentowała kilka nowych rozwiązań, w tym między innymi DLSS 4 oraz Reflex 2.

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 50 to nie tylko wyższa wydajność, ale też kilka nowych rozwiązań technologicznych, które mają poprawić wrażenia płynące z gier. Szczególnie ciekawie zapowiadają się dwie techniki — NVIDIA DLSS 4 oraz NVIDIA Reflex 2.
NVIDIA DLSS 4
NVIDIA DLSS 4 wprowadza funkcję Multi Frame Generation, która pozwala na generowanie aż trzech dodatkowych klatek na sekundę na każdą wygenerowaną w sposób standardowy. To zasługa nowych rdzeni Tensor 5. generacji, które mają mieć aż do 2,5 raza wyższą wydajność od układów Tensor 4. generacji.



Multi Frame Generation ma być nie tylko szybszy, ale też zużywać mniej pamięci VRAM i to aż o 30 proc. W połączeniu z pozostałymi rozwiązaniami ma to zaoferować nawet 8-krotny wzrost wydajności względem natywnie generowanego obrazu.
Nowością jest też wykorzystanie po raz pierwszy modelu transformatora w czasie rzeczywistym. Dzięki temu modele Ray Reconstruction oraz Super Resolution wykorzystają dwa razy więcej parametrów i cztery razy wyższą moc obliczeniową. Przekłada się to na większą stabilność obrazu, zmniejszenie efektu smużenia, wyższy poziom szczegółowości i lepsze wygładzanie krawędzi w grach komputerowych.
NVIDIA Reflex 2
Kolejna nowość to NVIDIA Reflex 2, czyli technika odpowiedzialna za zmniejszenie opóźnień między komendami wydawanymi za pomocą myszki, a dostrzeżeniem ich efektów na monitorze.
W nowej wersji wprowadza ona technikę Frame Wrap, która aktualizuje wyrenderowaną klatkę na podstawie najnowszych danych o ruchach myszy tuż przed wysłaniem jej do wyświetlacza. Ma to przekładać się na opóźnienia niższe nawet o 75 proc.