Chat GPT popularny, ale rzadko używany. Badania potwierdzają
ChatGPT wdarł się szturmem do naszej świadomości w 2022 roku i zapoczątkował prawdziwą rewolucję. Najnowsze badania mówią o tym, ile osób faktycznie korzysta z tego "modnego narzędzia" i co myślą na jego temat zwykli użytkownicy.

Badania wykazały, że w rzeczywistości bardzo niewiele osób korzysta z "bardzo modnego" narzędzia, jakim jest ChatGPT. Naukowcy dali do wypełnienia kwerstionariusz internetowy 12 000 osobom z sześciu różnych krajów. Ankieta została przeprowadzona w: Argentynie, Danii, Francji, Japonii, Wielkiej Brytanii oraz USA.
Istnieje rozbieżność, między szumem wokół sztucznej inteligencji, a interesem publicznym, związanym ze sztuczną inteligencją.
- mówi dr Richard Fletcher, główny autor raportu.



W badaniach, starano się dowiedzieć jak najwięcej na temat poglądów użytkowników na temat produktów nowej generacji. Chodziło o narzędzia, które mogą reagować na proste podpowiedzi tekstowe za pomocą odpowiedzi, obrazów, dźwięków oraz wideo.
ChatGPT - nadzieje i lęki
Przypomnijmy, że ChatGPT został uruchomiony w 2022 roku. Wdarł się szturmem do naszej świadomości i zapoczątkował prawdziwy wyścig zbrojeń wśród firm technologicznych, które od tego czasu inwestują potężne sumy pieniędzy w rozwój tego narządzia, aby stało się bardziej przystępne. Od 1 kwietnia 2024 nie trzeba mieć nawet konta, aby móc z niego korzystać.
Co wykazało badanie?
Wniosek z badań jest jasny - mimo nakładu finansowego i uwagi, poświęconej rozwojowi AI, sztuczna inteligencja nie stała się jeszcze częścią rutynowego korzystania z internetu przez użytkowników.
Duża część społeczeństwa nie jest szczególnie zainteresowana generatywną sztuczną inteligencją, a 30% Brytyjczyków twierdzi, że nie słyszało o żadnym z produktów, w tym o ChatGPT.
- twierdzi dr Fletcher.
W badaniu starano się dowiedzieć, co myśli opinia publiczna na temat AI. Okazało się, że większość badanych spodziewa się, że w przeciągu 5 lat sztuczna inteligencja będzie miała duży wpływ na społeczeństwo, szczególnie w zakresie mediów, wiadomości i nauki.
Zdecydowana większość respondentów wierzy, że AI poprawi ich życie.
Na pytanie o to, czy sztuczna inteligencja sprawi, że społeczeństwo będzie lepsze, padły jednak różne odpowiedzi. W dużej mierze pesymistyczne. Największym zmartwieniem była kwestia bezpieczeństwa danych i nieodpowiednie wykorzystywanie AI w pracy dziennikarskiej.