Prawie 7,5 proc. umawiających się online kibiców Ekstraklasy korzysta z aplikacji LGBT
Firma Selectivv specjalizująca się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych zaprezentowała bardzo ciekawe dane dotyczące profilu polskich kibiców Ekstraklasy. Dane powstały na podstawie informacji pozyskanych od prawie 130 tys osób.

Skąd wzięto dane?
Najnowsze badanie filmy Selectivv, firmy pozyskującej, analizującej i profilującej dane o użytkownikach smartfonów i tabletów na potrzeby badań i marketingu, objęło łącznie 128 342 użytkowników, którzy korzystali na stadionie z aplikacji wyświetlających reklamy. Badanie zostało przeprowadzone podczas rozgrywek sezonu 2018/2019.



Kibicują głównie osoby w średnim wieku
Kibice na stadionach Ekstraklasy to najczęściej osoby w wieku 36-40 lat (18,52%) i 41-45 lat (17,50%). Najmniej liczną są zaś fani piłki nożnej poniżej 20 roku życia (3,92%). Osoby w wieku 21-25 lat oraz powyżej 51 roku życia stanowią po ok. 7% kibicujących.
Kobiet na stadionach nie brakuje
Kobiet na stadionach jest dosyć sporo, średnio 21,79%. Najwięcej - 25,05% na stadionie Legii Warszawa, 24,01% na stadionie Miedzi Legnica, 23,78% na Lechii Gdańsk i 23,05% na Zagłębiu Lubin. Z kolei najmniej kobiet znajdziemy na trybunach Śląska Wrocław (14,48%), Lecha Poznań (15,41%) oraz Zagłębia Sosnowiec (16,01%).
Brakuje za to dzieci
Rodzinne wypady na mecze to ciągle rzadkość. Wśród zbadanych kibiców wyodrębniono jedynie 8,13% osób, które są rodzicami dzieci w wieku 5-10 lat oraz 1,24% samych dzieci w tym przedziale wiekowym. . Na potrzeby analizy przyjęto, że grupa kibiców, określona jako „dzieci w wieku 5-10 lat”, to użytkownicy telefonów z zainstalowanymi i używanymi co najmniej trzema aplikacjami z listy najlepszych aplikacji dla dzieci w tym wieku. Najczęściej ci najmłodsi kibice pojawiają się na stadionie Legii Warszawa (1,99%) oraz Wisły Kraków (1,88%). Najmniej dzieci w wieku 5-10 lat przyciągają mecze Arki Gdynia (0,85%).
Osób ze środowisk LGBT nie brakuje
Na podstawie danych wiadomo, że najwięcej osób używających aplikacji randkowych jest wśród kibiców Wisły Kraków (4,20%), Arki Gdynia (3,42%) i Legii Warszawa (3,40%). Najmniej randkujących przez internet jest na stadionie Cracovii (1,98%) i Jagielloni Białystok (1,99%). Wśród kibiców Ekstraklasy, używających aplikacji randkowych, 7,44% kibiców korzysta z aplikacji dla osób LGBT.
Aplikacji dla osób o orientacji homoseksualnej najczęściej używają kibice Wisły Kraków (16,75%), Legii Warszawa (16,45%), Pogoni Szczecin (15,80%), Śląska Wrocław (14,80%), Lecha Poznań (11,58%) oraz Piasta Gliwice (11,58%). Najrzadziej z osobami tej samej płci randkują kibice Miedzi Legnica, Wisły Płock, Zagłębia Sosnowiec i Zagłębia Lubin. Na tych trybunach korzystanie z aplikacji dla osób LGBT jest na poziomie ok. 4,75%. Do tej analizy uwzględniono użytkowników aplikacji randkowych, którzy użyli aplikacji minimum trzy razy w ciągu trzech ostatnich miesięcy. Można więc uznać, że są to osoby obecnie randkujące w sieci.
Dla porównania, w badaniu uwzględniono jeszcze grupę kibiców, którzy korzystali z aplikacji randkowych i czatów dla osób o orientacji homoseksualnej minimum sześć razy w przeciągu ostatnich dwóch lat. W ten sposób uwzględniono również kibiców LGBT, którzy obecnie nie szukają czynnie swojej drugiej połówki. Średnio, dla wszystkich stadionów Ekstraklasy w sezonie 2018/2019, wynik ten kształtuje się na poziomie 4,41%. Na tle całego kraju, dane odnoszące się do kibiców są nieco niższe – średnio, dla ogółu społeczeństwa, procent ten wynosi 6,53%. Najchętniej w badanym okresie randkowali fani Legii Warszawa (6,52%), Lecha Poznań (5,59%), Lechii Gdańsk (5,25%), Miedzi Legnica (5,24%), Piasta Gliwice (5,21%) oraz Wisły Kraków (5,15%).
Mecze ligowe tak, reprezentacja nie bardzo
Z badania Selectivv wynika, że tylko 0,49% kibiców chodzących na mecze ligowe uczestniczyło w meczach reprezentacji Polski. Najwięcej wśród nich jest kibiców Legii Warszawa (1,52%) i Wisły Kraków (1,20%). Z kolei najmniej zainteresowani śledzeniem z trybun meczów kadry narodowej są kibice Arki Gdynia (0,12%), Zagłębia Lubin (0,14%) i Korony Kielce (0,20%). Istotny wydaje się tu fakt, że kibice ligowi często przychodzą na rozgrywki swoich klubów ze względu na aspekt towarzyski, zorganizowany doping i panującą na stadionie atmosferę, czego często brakuje na meczach reprezentacji. Najbardziej lojalni kibice, czyli osoby, które były co najmniej dziesięć razy na meczu swojej drużyny stanowią blisko 25% wszystkich kibiców ekstraklasy.