Prawie 7,5 proc. umawiających się online kibiców Ekstraklasy korzysta z aplikacji LGBT

Firma Selectivv specjalizująca się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych zaprezentowała bardzo ciekawe dane dotyczące profilu polskich kibiców Ekstraklasy. Dane powstały na podstawie informacji pozyskanych od prawie 130 tys osób.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Prawie 7,5 proc. umawiających się online kibiców Ekstraklasy korzysta z aplikacji LGBT

Skąd wzięto dane?

Najnowsze badanie filmy Selectivv, firmy pozyskującej, analizującej i profilującej dane o użytkownikach smartfonów i tabletów na potrzeby badań i marketingu, objęło łącznie 128 342 użytkowników, którzy korzystali na stadionie z aplikacji wyświetlających reklamy. Badanie zostało przeprowadzone podczas rozgrywek sezonu 2018/2019.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kibicują głównie osoby w średnim wieku

Kibice na stadionach Ekstraklasy to najczęściej osoby w wieku 36-40 lat (18,52%) i 41-45 lat (17,50%). Najmniej liczną są zaś fani piłki nożnej poniżej 20 roku życia (3,92%). Osoby w wieku 21-25 lat oraz powyżej 51 roku życia stanowią po ok. 7% kibicujących.

Kobiet na stadionach nie brakuje

Kobiet na stadionach jest dosyć sporo, średnio 21,79%. Najwięcej - 25,05% na stadionie Legii Warszawa, 24,01% na stadionie Miedzi Legnica, 23,78% na Lechii Gdańsk i 23,05% na Zagłębiu Lubin. Z kolei najmniej kobiet znajdziemy na trybunach Śląska Wrocław (14,48%), Lecha Poznań (15,41%) oraz Zagłębia Sosnowiec (16,01%).

Brakuje za to dzieci

Rodzinne wypady na mecze to ciągle rzadkość. Wśród zbadanych kibiców wyodrębniono jedynie 8,13% osób, które są rodzicami dzieci w wieku 5-10 lat oraz 1,24% samych dzieci w tym przedziale wiekowym. . Na potrzeby analizy przyjęto, że grupa kibiców, określona jako „dzieci w wieku 5-10 lat”, to użytkownicy telefonów z zainstalowanymi i używanymi co najmniej trzema aplikacjami z listy najlepszych aplikacji dla dzieci w tym wieku. Najczęściej ci najmłodsi kibice pojawiają się na stadionie Legii Warszawa (1,99%) oraz Wisły Kraków (1,88%). Najmniej dzieci w wieku 5-10 lat przyciągają mecze Arki Gdynia (0,85%).

Osób ze środowisk LGBT nie brakuje

Na podstawie danych wiadomo, że najwięcej osób używających aplikacji randkowych jest wśród kibiców Wisły Kraków (4,20%), Arki Gdynia (3,42%) i Legii Warszawa (3,40%). Najmniej randkujących przez internet jest na stadionie Cracovii (1,98%) i Jagielloni Białystok (1,99%). Wśród kibiców Ekstraklasy, używających aplikacji randkowych, 7,44% kibiców korzysta z aplikacji dla osób LGBT.

Aplikacji dla osób o orientacji homoseksualnej najczęściej używają kibice Wisły Kraków (16,75%), Legii Warszawa (16,45%), Pogoni Szczecin (15,80%), Śląska Wrocław (14,80%), Lecha Poznań (11,58%) oraz Piasta Gliwice (11,58%). Najrzadziej z osobami tej samej płci randkują kibice Miedzi Legnica, Wisły Płock, Zagłębia Sosnowiec i Zagłębia Lubin. Na tych trybunach korzystanie z aplikacji dla osób LGBT jest na poziomie ok. 4,75%. Do tej analizy uwzględniono użytkowników aplikacji randkowych, którzy użyli aplikacji minimum trzy razy w ciągu trzech ostatnich miesięcy. Można więc uznać, że są to osoby obecnie randkujące w sieci.

Dla porównania, w badaniu uwzględniono jeszcze grupę kibiców, którzy korzystali z aplikacji randkowych i czatów dla osób o orientacji homoseksualnej minimum sześć razy w przeciągu ostatnich dwóch lat. W ten sposób uwzględniono również kibiców LGBT, którzy obecnie nie szukają czynnie swojej drugiej połówki. Średnio, dla wszystkich stadionów Ekstraklasy w sezonie 2018/2019, wynik ten kształtuje się na poziomie 4,41%. Na tle całego kraju, dane odnoszące się do kibiców są nieco niższe – średnio, dla ogółu społeczeństwa, procent ten wynosi 6,53%. Najchętniej w badanym okresie randkowali fani Legii Warszawa (6,52%), Lecha Poznań (5,59%), Lechii Gdańsk (5,25%), Miedzi Legnica (5,24%), Piasta Gliwice (5,21%) oraz Wisły Kraków (5,15%).

Mecze ligowe tak, reprezentacja nie bardzo

Z badania Selectivv wynika, że tylko 0,49% kibiców chodzących na mecze ligowe uczestniczyło w meczach reprezentacji Polski. Najwięcej wśród nich jest kibiców Legii Warszawa (1,52%) i Wisły Kraków (1,20%). Z kolei najmniej zainteresowani śledzeniem z trybun meczów kadry narodowej są kibice Arki Gdynia (0,12%), Zagłębia Lubin (0,14%) i Korony Kielce (0,20%). Istotny wydaje się tu fakt, że kibice ligowi często przychodzą na rozgrywki swoich klubów ze względu na aspekt towarzyski, zorganizowany doping i panującą na stadionie atmosferę, czego często brakuje na meczach reprezentacji. Najbardziej lojalni kibice, czyli osoby, które były co najmniej dziesięć razy na meczu swojej drużyny stanowią blisko 25% wszystkich kibiców ekstraklasy.