Poznaj markę POCO. Zobacz, jak ich smartfony podbiły rynek

Marka POCO od momentu swojego powstania stawia sobie za cel udowadnianie, że wydajność i ceny niższe od konkurencji to rzeczy, które mogą iść ze sobą w parze. Sprawdź, jak powstała ta firma, jakie modele posiada w swojej gamie i co może ci zaoferować!

Redakcja Telepolis
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Poznaj markę POCO. Zobacz, jak ich smartfony podbiły rynek

Powstanie marki POCO – co to za firma?

POCO jest stosunkowo nowym producentem na rynku smartfonów. Marka została założona w 2018 r. przez technologicznego giganta z Chin, firmę Xiaomi. Od tego czasu POCO funkcjonuje jako jej spółka-córka, działając jednak na własny rachunek. Skąd tak właściwie wzięła się nazwa? Wywodzi się ona z języka hiszpańskiego. „Poco” oznacza bowiem „mało” i wiąże się to z filozofią marki – sprzedawać dobre telefony w niskich, rozsądnych cenach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Samo Xiaomi oczywiście może pochwalić się szeroką gamą budżetowych i popularnych modeli. POCO miało jednak w planach szukanie złotego środka i bycie alternatywą dla osób, które szukają rozwiązań zahaczających wręcz o segment premium bez wydawania fortuny.

Pierwszy flagowiec, czyli sensacyjny POCO F1

W momencie ogłoszenia założenia marki POCO znany był jej pierwszy model z głównej serii F. POCOPHONE F1 (tak brzmiała pełna nazwa modelu) niemal od razu przykuł uwagę mediów branżowych oraz ciekawskich konsumentów. Zaskoczeniem było przede wszystkim umieszczenie procesora Snapdragon 845, który wtedy uchodził za całkiem wydajny czip. Wyróżniał się także 6 GB pamięci RAM, co w 2018 r. robiło wrażenie, a także… systemem chłodzenia cieczą!

Jak natomiast wyglądały same możliwości? To właśnie w tym aspekcie POCOPHONE F1 robił wyjątkowe wrażenie. Jego wydajność w benchmarkach plasowała się mniej więcej na poziomie debiutującego w podobnym okresie flagowca od Xiaomi – modelu Mi 8. Równocześnie jednak w dniu premiery był od niego tańszy o kilkaset złotych! Wtedy też marka dobitnie udowodniła, że jej motto nie jest tylko PR-owym hasłem bez pokrycia, a rzeczywistą filozofią, która jest traktowana wyjątkowo poważnie.

Jakie są telefony POCO? Dla kogo są te modele?

Obecnie gama telefonów POCO jest o wiele większa, a producent już na dobre rozgościł się na rynku smartfonów. Flagową linią oczywiście nadal pozostaje seria F. Jej najnowszym przedstawicielem jest POCO F6, który wyposażony jest w potężny, 8-rdzeniowy procesor Snapdragon 8s Gen 3, co najmniej 8 GB pamięci RAM oraz wyświetlacz AMOLED o przekątnej 6,67 cala. System aparatów, na czele z obiektywem głównym oferującym aż 50 Mpix, pozwala na kręcenie oszałamiających filmów w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę!

Ciekawych modeli jest jednak zdecydowanie więcej. Wyjątkową premierą, na którą zdecydowanie warto zwrócić uwagę, jest POCO X7 Pro 5G, którego możesz odkryć, chociażby na stronie https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/poco-x7-pro-5g-12-512gb-6-67-120hz-50mpix-czarny.bhtml. 8-rdzeniowy procesor MediaTek Dimensity 8400-Ultra odnajduje się zarówno w grach mobilnych, jak i przy obsłudze wielu aplikacji równocześnie. Bateria o imponującej pojemności 6000 mAh sprawi, że telefon zawsze będzie gotowy do działania, a funkcja szybkiego ładowania z mocą 90 W pozwala zapełnić akumulator w mniej niż 45 minut!

Rozglądając się za tańszymi rozwiązaniami, warto pochylić się natomiast nad serią M, w tym jej najnowszym reprezentantem – POCO M6 i POCO M6 Pro. Lepszy wariant może pochwalić się m.in. potrójnym aparatem 64 Mpix, baterią 500 mAh, solidnym procesorem MediaTek Helio G99-Ultra czy wyrazistym wyświetlaczem 6,67 cala w technologii AMOLED, z częstotliwością odświeżania ekranu na poziomie 120 Hz.

Przyszłość POCO – jaki kierunek rozwoju obierze marka?

Marka POCO w ciągu kilku lat działania na rynku zdobył reputację interesującej alternatywy dla popularnych producentów. To godny rozważenia wybór dla osób, które najpierw zwracają uwagę na wydajność i możliwości telefonu, a dopiero potem na logo umieszczone na obudowie.

Obecnie firma-matka, czyli Xiaomi, postanowiła mocniej zintegrować POCO ze sobą. Są to jednak wyłącznie subtelne zmiany, jak na przykład przeniesienie sklepu oraz informacji produktowych na swoją stronę główną. Misja marki pozostaje zaś niezmienna – solidne, wydajne smartfony w rozsądnym pułapie cenowym.

POCO postanowiło również dokładniej zbadać rynek gamingu, co widać w najnowszych modelach. Ich podzespoły są gotowe na wszelkie wyzwania obliczeniowe i graficzne.

Artykuł sponsorowany na zlecenie RTV Euro AGD