DAJ CYNK

Test telefonu Sony Xperia XZ3 - jest coraz lepiej

Matian Szutiak (msnet)

Testy sprzętu

Wydajność i zasilanie

Najnowszy smartfon firmy Sony należy do najwydajniejszych urządzeń wyposażonych w chipset Qualcomm Snapdragon 845 jakie testowaliśmy. Szczególnie wysoki wynik został osiągnięty w AnTuTu – ponad 185 tysięcy punktów. W połączeniu z 4 GB RAM-u (mniej niż w większości współczesnych flagowców, a nawet urządzeń z nieco niższej półki) daje to zestaw, dla którego żadna z dostępnych aplikacji lub gier nie powinna stanowić problemu. Wszystko działa płynnie, zarówno programy, jak i sam interfejs systemowy.

XZ3 nadal oferuje „tylko” 64 GB pamięci wewnętrznej (około 48 GB dla użytkownika), co w porównaniu z innymi producentami, dającymi nawet 512 GB, nie wygląda najlepiej. Jednak wielu użytkownikom to w zupełności wystarczy. Ponadto możemy użyć karty pamięci microSD, jednak stanie się to kosztem drugiej karty SIM. Swoją drogą ciągle mnie to zastanawia, że producenci mogą w tańszych smartfonach dawać oddzielne sloty na karty SIM i karty pamięci, a w na ogół większych urządzeniach z najwyższej półki już nie znajdują na to miejsca.

Wadą Xperii XZ3, podobnie jak w zasadzie wszystkich flagowych modeli z najwyższej półki, jest throttling. Przy wysokim ciągłym obciążeniu procesor dosyć szybko zwalnia, a wydajność urządzenia spada. Podczas testów spadek ten wyniósł nieco ponad 25%, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem. W przypadku niektórych urządzeń z tym samym Snapdragonem wydajność maleje nawet o 40-45%.

Xperia XZ3 zasilana jest akumulatorem o pojemności 3330 mAh, czyli nieco większym niż w modelu XZ2 (3180 mAh). Należy jednak pamiętać, że mamy tu do czynienia z większą rozdzielczością ekranu, ale wykonanego w innej technologii – oszczędniejszej w przypadku pokazywania czerni i ciemnych obrazów. Podczas testów wystarczało, że podłączałem telefon do ładowarki, a raczej umieszczałem telefon na ładowarce bezprzewodowej (bo takiej na ogół używałem), co drugą noc. Jeśli Xperia głównie leżała, to nie wymagała ładowania nawet przez 5 dni, a mogłaby jeszcze dłużej. Czas działania można wydłużyć, aktywując jeden z trybów oszczędzania energii: Stamina lub Super Stamina.

Jeśli pracujemy z multimediami ze stale włączonym ekranem z jasnością ustawioną na około 200 nitów, energii w akumulatorze powinno wystarczyć na nieco ponad 6 godzin. Jeśli sięgniemy po wymagającą grę, czas ten skróci się do niecałych 3 godzin (tabele z wynikami benchmarków powyżej).

Docieramy do największej wady zestawu testowego. Sony poskąpił w nim szybkiej ładowarki, dołączając taką, która daje na wyjściu prąd o natężeniu zaledwie 1,5 A przy napięciu 5 V. Napełnianie pustego akumulatora trwało prawie 3 godziny. Sam telefon obsługuje technologię Quick Charge 3.0, ale wymaga to innej ładowarki, na przykład Sony UCH 12.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News